Død fjernbetjening til Philips TV

Hej

Jeg er ikke så meget inde i elektronik, men jeg står altså med en død subj.

Inde under batterilågen står flg: RC 7540/00N

3128 127 00571 OP009738

Jeg har åbnet for den og den består af en chip med navnet: PCA84C122AT/179 TF2632*1 kSm9734 8W (Taiwan)

og så sidder der en blå LED i toppen af printet, hvor der på printet står;

6001

Fjernsynet den høre til er et 100Hz 28".

Nu sidder jeg og lurer på om det er chippen eller LED'en der er gået til. Og om det kan svare sig at begynde at reparere i forhold til at købe en ny fjernbetjening?

"Brænder" LED'en ud med tiden og i så fald kan man udskifte den med en tilfældig jeg skræller fra en anden fjernbetjening? (Jeg har en til mit PC-lydkort der aldrig har været brugt eller bliver det)

Mvh //zigge

Reply to
//zigge

Og

Hmmm! - Svært spørgsmål! Sidder der en lille firkantet "dims" i nærheden af IC'en (en keramisk resonator), så kunne du måske overveje om denne kan været gået til (evt. pga. lidt for mange ture på gulvet?).

Nej! - Regn ikke 100% med, at grunden til det manglende lys i lysdioden alene skyldes en defekt lysdiode

Hilsen Lars

Reply to
Lars T. Thomsen

//zigge skriver:

Der sidder en lille dims, lidt a'la et krystal til chippen. 90% chance for at der er knækket et ben !

Jeg har en Philips fjernbetjening den kan du købe for en hund+pp er det ikke nemmere Lars

Reply to
complexFJERNES

Køb og salg bortvises fra denne gruppe... derudover burde du tage et kig på

Læs og lær.

Hilsen Lars

Reply to
Lars T. Thomsen

Prøv i Føtex, eller A-Z / Bilma, de sælger den orginale til 79.95 kr.

Reply to
Qbic - Sønderborg

"Lars T. Thomsen" skrev i en meddelelse news:bvj70u$o3e$ snipped-for-privacy@sunsite.dk...

til.

Jooe - der sidder en lille lysebrun og en klar blå "klods" ved siden af hinanden. På den blå står der 12R, så det er vel en modstand? Den lysebrune klods er ca 30% større end den blå. Og omkring 4-5mm lang. Kan den skiftes og hvordan finder man ud af hvilken en det er?

Der er ingen lysdioder, der lyser. Den omtalte blå er den infarøde der sender til TV'et.

Mvh //zigge

Reply to
//zigge

En *original* Philips fjernbetjening til 79.95,-? Det har jeg svært ved at tro :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"
Reply to
Kim Voss Schrader

snipped-for-privacy@pc.dk skriver:

Ellers tak, den har jeg ikke noget at bruge til. Har rigeligt i forvejen....

"Qbic - Sønderborg" skriver:

En RC 7540 ???

Kan du give et link ?