Compound til indstøbning af elektronik

Hej Alle,

Er der nogen af jer der ved hvor man kan få noget compound til indstøbning af elektronik og ca. hvad det koster.

Århus radio lager solgte engang noget fra 3M, men har det ikke længere.

På forhånd tak!

Mvh Jan

Reply to
Jan Thogersen

Hej Jan

De har såmændt stadigvæk sådan noget, men det er ikke sikkert at de er klar over det.

Kik på

under Kemi/Lim/Tape - Indstøbningsmasse

Hej Max,

Nu har jeg været inde på alle varenumre og de eneste 3 linjer jeg kunne finde, der lignede sådan noget indstøbnings masse er "discontinued".

Hvis du kender materialet, måske du kunne lokkes til at finde varenummeret.

På forhånd tak!

Mvh Jan

Reply to
Jan Thogersen

Jan Thogersen skrev i en meddelelse:

Cypax har fra kontakt chemie f.eks. UR5547 deres Varenr. 65.800.5547

Mvh Gert K.

Reply to
GK

Hej Jan

Måske 80-871-09 kunne være noget ?

"Jan Thogersen" skrev i en meddelelse news:4805e58c$0$90264$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Efter et par sekunders googlen (overdrivelse fremmer forståelsen) fandt jeg følgende:

Med venlig hilsen
Karsten H. (7870)
Karsten (7870)

Hej Karsten

Du er vidst lidt forkalket, det produkt er vandfast gips :)

Hej!

Ville varmeledende silikone eller epoxy (langtidsbestandigt?) være interessant her?

Dette minsker jo komponent-"hedeslag"?

Eller er varmeledende silikone og epoxy for dyrt?

-

Citat: "... OMEGABOND TM epoxy and OMEGATHERM TM thermal conducting paste are high temperature and high thermally conductive epoxies and silicone products. They are specially formulated for permanent and temporary bonding of thermocouples, thin film RTDs, thermistors and other temperature sensors, to most surfaces?metals, ceramics, glass, plastics, paper products. ..."

hilsen

Glenn

Reply to
Glenn Møller-Holst

Hej Glenn,

Heldigvis er varme ikke et problem i mit design. Har har købt noget støbemasse ind fra Cypax som jeg skal prøve at eksperimentere med... forhåbentlig er der ikke for meget kapacitet i det så min uP oscillator ikke vil svinge :-)

Mange tak for svarene allesammen!

Mvh Jan

Reply to
Jan Thogersen

"Glenn Møller-Holst" skrev i en meddelelse news:fu71r5$1p3$ snipped-for-privacy@news.net.uni-c.dk...

Det er ikke godt at støbe elektronik ind i epoxy. Støbemassen skal helst være lidt elastisk, så komponenterne kan give sig lidt når de bliver varme.

En af de store japanske HIFI-producenter måtte i 80érne sande at det var dumt at støbe transistorer ind i epoxy. Efter en tid flækkede transistorerne simpelthen, så det blev en dyr historie at skifte dem efterhånden som det skete ude hos kunderne.

Reply to
Allan Soerensen

"Max" skrev i en meddelelse news:4806e68e$0$2104$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

Hej Max

Hø, jeg slog bare op under støbemasse uden begrænsning til epoxy, og jeg læste ikke ordentlig efter. Nå, heldigvis gik der vel ikke hul på posen. Jeg skulle jo nødigt nå så langt, at jeg kan skrive på en tavle uden et stykke kridt i hånden.:-)

--
Med venlig hilsen
Karsten H. (7870)