Color cells

Jeg har klunset er "røvfuld" Color Cells som bruges til info displays, Det er den gammeldags type fyldt med lysdioder i forskellige farver, problemet er bare at der ikke fulgte noget keyboard med til at programmere dem, men jeg har set at bag på dem er der en RS232 port som jeg formoder er til at programmere / køre dem via PC, er der nogen som har nogen ide om hvor der evt kan findes et aflagt tastatur som kan bruges, eller hvordan jeg får liv i dem via PCen ?

Grundet travlhed i weekenden er jeg først tilbage i gruppen på Mandag.

Med venlig hilsen Michael Sørensen

Jeg laver ikke noget i dag, for i går lavede jeg heller ikke noget, og det blev jeg ikke færdig med.

Reply to
Biker Mike

Hej Michael,

Hvis du er sikker på at det er RS232 de kører, kan du prøve at sende en tekststreng til dem via hyperterminal, men det kan jo tænkes at der også skal sendes parametre til styring af scroll-hastighed o.l. så det er nok værd at se efter mærke/modelnr. og så prøve at finde noget manualværk på nettet.

:) Storm P. ?

--
Venlig hilsen,
Søren

Jo da, Det er i hvertefald hvad der står på dem, Der er 2 slags (måske flere) den ene har følgende porte med på skriften, Com1 RS232 link. Com 2 RS422. Og på den anden type, Com 1, 232. Com 2, 422 in / out. Com 3, 422 out.

Efter weekenden tror jeg at jeg vil prøve rådet med hyper terminalen, Hvis der er andre gode råd så kom endelig med dem, Der er også et skilt til dig hvis du gider at rode lidt med det.

Med venlig hilsen Michael Sørensen

Jeg laver ikke noget i dag, for i går lavede jeg heller ikke noget, og det blev jeg ikke færdig med.

Kender ikke ophavsmanden, Men han lyder sympatisk, ikke :-)

Reply to
Biker Mike

jeg har også nogle til at ligge... de mangler dog en PRom... der er ret vigtig for at få skidtet til at virke...

havde et delphi program til at styre det med, som jeg måske kan finde vhis det hat interesse. Mads.

news:brt20m$mn$ snipped-for-privacy@news.cybercity.dk...

422
Reply to
Mads Wahlberg

Hej Michael,

Ja, det må det jo så være.

Der må stå et nummer på dem i stil med: NC906, CC700, CC784, CC831, NC9141 etc. og de kan ikke alle bruge samme keyboard, så det er nok første skridt at finde den eksakte type, så er der lidt mere at søge efter.

(Er det en taleboble til Georg du planlægger ? :)

Fik du billederne af den motor/generatordims til PIR-scanneren ? (Jeg har nemlig en kende bøvl med nettet p.t. - det driller i bølger, så 1Mbps af og til er under 100bps, når det da ikke går helt i knæ :(

Jo !

--
Venlig hilsen,
Søren

vhis

Jo tak, det vil jeg da meget gerne kikke nærmere på, Jo flere muligheder jo bedre.

Med venlig hilsen Michael Sørensen

Jeg laver ikke noget i dag, for i går lavede jeg heller ikke noget, og det blev jeg ikke færdig med.

Reply to
Biker Mike

Hæ, hæ, Nej det er nu ikke til Georg, Jeg var bare en tur på containerpladsen for at smide lidt skrammel ud, Ja, og så endte det jo som det plejer med at jeg kommer hjem med lige så meget som afleverede, Men hvis jeg kan få et af dem til at virke så var vores lille forretning da i tankerne som mulig aftager.

Jeg kikker nærmere på dem i morgen når det er blevet lyst, (de ligger i bilen) Der er et mærkeskilt på bagsiden hvor der sikkert også står et model / type nummer.

Nixen bixen, Jeg fik ikke din mail, prøv bare igen så lykkedes det nok til sidst ;-)

Med venlig hilsen Michael Sørensen

Jeg laver ikke noget i dag, for i går lavede jeg heller ikke noget, og det blev jeg ikke færdig med.

Reply to
Biker Mike

Hvis man kan man tage en kopi af en af dem jeg har liggende var det måske en mulighed, jeg skriver igen i morgen når jeg har fundet ud af hvilke modeller jeg har, måske er vi heldige at der er en der er magen til din.

[...]

;)

Ja for dælen, det tænkte jeg ikke lige på (Julestress smitter... Og kæresten har nok til flere ;)

Det er der nok.

Troede blot du havde for travlt med julehandel og den slags, men så prøver jeg igen :)

--
Venlig hilsen,
Søren

Hej Michael,

Og i fald der er, kan jeg klone den.

--
Venlig hilsen,
Søren

Hej Michael,

Det har jeg så gjort, men nu er der flere news-indlæg jeg ikke se herhjemme (via CyberCity), incl. det svar jeg skrev til dig mens jeg var inde hos kæresten (der bruger TDC)... Der er vist nisser på spil... Onde nisser ;-/

--
Venlig hilsen,
Søren

Du har nok bare været for nærig med nissegrøden *

Reply to
Biker Mike

Jeg har følgende modeller, NC 9196. NC 9196 H. og NC 1810. Hvis der er en af dem som svarer til din kan vi jo lave en kopi til dig af Prommen, hvis ikke, og du er tændt på ideen med at få en til at virke kan du få en af 9196 eller 9196 H modellerne, det er dem jeg har flest af.

Smid mig gerne en mail privat hvis du er interesseret.

Med venlig hilsen Michael Sørensen

Jeg laver ikke noget i dag, for i går lavede jeg heller ikke noget, og det blev jeg ikke færdig med.

Reply to
Biker Mike

Joe, Det kan nemt gribe om sig.

Jeps, der er følgende modeller. NC 9196. NC 9196 H. og NC 1810.

1810 modellen er ikke så lang som de andre, til gengæld har den flere rækker dioder, så det bliver nok den jeg forsøger mig med.