byg-selv øveforstærker til guitar

Hej,

nogen der kan huske den konstruktionsartikel der engang var i et af de danske elektronik blade... det var en lille øveforstærker med hovedtelefon-udgang til guitar... jeg er meget interesseret i en kopi hvis nogen har den...

på forhånd tak...

--
mvh
Rasmus

Hej Rasmus

Jeg kender ikke den, men jeg kender den her:

Mvh

men der kan ikke tilsluttes hovedtelefoner og jeg vil gerne bygge selv... :o)

--
mvh
Rasmus

Det første er så ikke rigtigt iflg

Det andet.. Selvgjort er velgjort. Byggede en fra elektor engang, men det var nu ikke en "mini"...

Birger

http://bbsorensen.dk
Reply to
Birger Sørensen

fint nok - men jeg er slet ikke interesseret i den...

ok - kan huske den her var i en cigar-kasse lignende æske...

--
mvh
Rasmus

"Rasmus Jensen" skrev i en meddelelse

Skal det være nøjagtig den konstuktion fra et dansk blad?

På nettet er der flere konstruktioner du nemt kan bygge selv.

Mange bruger LM386, en lille lavfrekvens forstærker der kører fint på 9V bat.

Jeg har fundet et par stykker frem.

Her en hvor man kan mixe et signal fra en mp3 ind

Her en med NE5532

Her en med transistor udgang ( du kan fint bruge andre transistorer end dem der er brugt her) og PCB layout

Kilde:

Michael Meidahl Jensen

Hej Rasmus

Det er vel ikke en

du tænker på

--
Mvh

nææ - var bare den jeg kunne huske...

tak - kigger lige på dem...

--
mvh
Rasmus

Max formulerede søndag:

:-Z Jeg kan ikke huske elektors eksempel til kassen - jeg byggede den ind i en stor kasse med HT. Og det var en sag med to separate indgange, 5-bånds equalizer, fuzz, forvrænging og efterklang, og det kunne alt sammen kobles til/fra med pedal. Så det skal nokvære nogle store cigarer, hvis den skulle kunne være i æsken ^^

Birger

http://bbsorensen.dk
Reply to
Birger Sørensen

Hej Birger

En noget lignende artikel har jeg fra Ny Elektronik, men den var med valgfri 30 eller 100 W forstærker, så der kniber det også med pladsen i en cigarkasse. Jeg lavede forøvrigt en til en af vore lærlinge, og den blev slidt op på turne som sangforstærker.

--
Mvh

Se fx på , hvor der er mange gode kredsløb. Heraf er en del baseret på klassiske rørforstærker-kredsløb, som er konverteret til FET-kredsløb. Desuden er der små øveforstærkere baseret på LM386 (Grace, Big Daddy, Little Gem, Ruby), som sagtens kan fungere som lille øveforstærker eller trække et par hovedtelefoner. På en hoved-telefonudgang ville det evt være en god ide at tilføje en form for kabinet-simulering, hvilket du også finder på siden. Endelig er der lydeksempler, der giver et indtryk af, hvordan kredsløbene lyder.

Se evt også på .

--
TA
Reply to