Behøver hjælp til at læse datablad.

Hej

Har kigget en del på datablad for Si4943BDY.

Datablad kan findes her:

Der er tale om en dual channel mos fet transistor. Som jeg ser det på databladet, så er transistorerne totalt isoleret elektrisk. Men hvad med de termiske forhold og hvor meget strøm de kan klare? Den Idrain der er oplyst, er det for en eller samlet for begge transistorer i samme hus? Der er trods alt en smule forskel på, om der bliver dimensioneret til en steady strøm på 5,1A eller 10,2A

Er der nogen der kan oplyse mig hvad der er rigtigt?

--
Uffe Bærentsen
Reply to

Nej, du skal nok kontakte Siliconix, eller andre kloge ho'der

Normalt oplyser man elektriske parametre for hvert device, der er i pakken, og termiske egenskaber har noget med pakken at gøre. I dette tilfælde kan man ikke læse det af databladet.

Hvis du køber dem nos Farnell, kan du ringe deres tekniske afdeling, og "afkræve" dem et svar.

"Bo Bjerre" skrev i en meddelelse news:4daadf84$0$302$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Takker for svaret. Transistoren sidder i en PlayStation3, delvis som 12V forsyning til det optiske drev. Den ene halvdel af transistoren er helt sikkert ikke ok, se evt billede her:

Anden halvdel har jeg endnu ikke fået afluret endnu, men har en mistanke til at den har noget med blæseren at gøre. Fejl på PS3 er følgende:

1) Optisk drev virker halvt (loader ikke skive), men kan godt læse skiven. 2) Blæser kører meget langsomt.

Jeg må hellere prøve at få fat på en ny transistor :-)

--
Uffe Bærentsen
Reply to

Underligt at den PolyFuse/MultiFuse, der sidder lige nord for, ikke har kunnet beskytte den. Har du fundet årsagen til dette ?

Nope, vidste heller ikke at det var en polyfuse. Ved heller ikke om det kun er optisk drev der sidder efter transistoren eller om der er mere. Har btw. målt forbruget på det optiske drev, på 12V delen. Det bruger ca. 150 - 200mA. Ud fra dette, så fatter jeg minus, hvorfor den er stået af :-( Tror dog ikke kun det er optisk drev der belaster den. Ved heller ikke om transistoren sidder som en del af en smps eller som ren switch. Ud fra de omkringliggende komponenter ville jeg gætte på ren switch.

--
Uffe Bærentsen
Reply to

Hejsa,

Databladsoplysningerne er givet for den enkelte MOSFET. Pd er givet for hele pakken. Hvis (når) du bruger de to MOSFETs adskilte, er der en række krav til maksimal spændingsforskel.

/Claus

Reply to
Claus

-de krav fremgår ikke af databladet. Kan du evt henvise til andre steder? Jeg har ofte op mod 100V mellem to enheder i samme pakke, f.x. når man bruger en P-N pakke i en H-bro,

Hejsa,

Jeg er enig. Sådanne spændingsoplysninger indgår sjældent i databladet, og i hvert fald ikke for denne tråds Siliconix.

Min erfaring er at halvlederproducenten _har_ dataene, men at kunden specifikt skal spørge efter dem.

Hvis du bruger en P-N pakke indgår de to komponenter så ikke i samme gren i H-broen? (Jeg ville nok vælge to N-kanaler og noget bootstrapped highside)

/Claus

Reply to
Claus