Latest threads in Electronics (Danish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Varslingssirene
Hej ! Jeg vil gerne sp=F8rge om nogen kan forklare mig hvordan varslingssirenerne virker ? Jeg ved godt de bliver afpr=F8vet den f=F8rste onsdag i Maj osv, men hvordan virker selve sirenen for at den...
6
6

Placering af routere/switche på loftet - effektafsættelse i et isoleret rum
Hej Jeg går og overvejer om det ikke var praktisk at placere mine switche på loftet. Jeg har snart netværkskabler ført ned i rør i væggene, men i stedet for at føre alle disse ned i et rum...
31
31

Polariseringsfilm på LCD display - æn dre betragtningsvinklen ?
Hej gruppe. Jeg har et indbygnings-Wattmeter (Elcontrol VIP96) som har et fint LCD display foran. Desværre er det (fejl)konstrueret fra fabrikken så det skal ses nedefra. Lige forfra kan man lige...
2
2

HP 1631D Logic Analyser - Self test fejl
Hej gruppe. Jeg har erhvervet mig en gammel HP 1631D på EDR's loppemarked i dag. Jeg har forsøgt at sætte den i selftest for at se om den er OK, og den fejler således med alle POD's tilsluttet:...

Veroboard design program?
Hej! Er der nogen her der kender et designprogram for Veroboard, det m=E5 gerne v=E6re gratis. B=F8rge
3
3

Godt og billigt radioværksted i Storkbh sgs
Subj. Mvh Henrik
4
4

Gainclone Surround forstærker
Hejsa Jeg går med planer om at bygge mig mit eget surround system baseret på Gainclone. Det jeg egenligt leder efter, er hvilke kredse der er fornuftige at arbejde med. Idéen ser således ud: -...
5
5

Radio defekt on/off
Mit Sony minianlæg (radio/CD) er pludseligt begyndt at virke on/off, forstået på den måde at der sidder et relæ af en slags, som slår til og fra når man tænder for radioen/CD?en. Det er mest...
4
4

Nogen der ved hvor dette fås med lys i ??
Nogen der ved hvor dette fås med lys i ?? Og evt. gerne med helt flad/glat fornt, uden runde hjørne/kanter osv. Men IKKE større :-) -- Venlig hilsen / regards Brian Vestergaard - 2620 Albertslund...

Ny rem til pladespiller.
Min drivrem til min Dual pladespiller er knækket, og når jeg måler dens længde er den 355 mm. Skal jeg bestille en på samme længde, eller bliver de længere, og slappere med alderen. Jeg har...
3
3

Adapter kabel der omsætter fra 2.5mm microjack han / 3.5 mm minijack hun ??
Nogen der ved hvor man kan købe et adapter stik/kabel der omsætter fra 2.5mm microjack han / 3.5 mm minijack hun, hvor 2.5mm microjack han stikket er et vinkelstik ? Længde mellen 10-50cm, hvis...
10
10

Simple EEPROM brænder.... Diagram
Hejsa. Mangler overstående til en sst49lf004b mm. Har siddet i en mainboard, som desværre døde efter forkert flash.:-( helst seriel / parallel. og simple at lave, med de stumper man nu engang har....
2
2

GSM kamera
Til overvågning af sommerhus søger jeg en eller anden form for kamera. Jeg vil gerne kunne overvåge sommerhuset på den måde jeg kan hjemme fra privatadressen kan få billed og lyd sendt enten...
1
1

Voltage dividers
Hej NG. Jeps - mig igen. Jeg har faktisk lige en udfordring mere. Og jeg er egentlig i tvivl om jeg bare har stirret mig blind på det, og det faktisk er lettere end jeg tror. Jeg skal på min arduino...
4
4

Transient Voltage Protection
Hej NG. Jeg er gået i gang med at lære mig noget elektronik og er nu godt i gang med mit første projekt (noget arduino der skal snakke med en LIN Transceiver). Jeg har faktisk fået hul igennem på...
7
7