40-bens zif-socket

Hvor for man nemt (og billigt) fat på en 40-bens zif-socket, som også kan tage 8-bens chips? (Internet, København eller Nordsjælland).

Jeg har fundet en her:

Men om jeg så kommer til at betale Postdanmarks fortoldningsgebyr, ud over momsen, står mig noget uklart.

--
41 6E 64 65 72 73
Reply to

Så vidt jeg ved kan man spare det gebyr hvis man selv kan finde ud af at bringe toldpapirerne til nærmeste toldsted (toldskat.dk kan sikkert fortælle mere) og man kan ikke sende dem med posten man skal møde op.

Ellers prøv conrad.de, Tyskland er i EU så du slipper for toldbesvær.

Tomas

Reply to
Tomas Pedersen

Tjah,

har da nogen, se under "testsokler"

Jeg har nøjedes med tulipansokler og en skruetrækker til at pille kredsene ud igen, indtil nu; Jeg har fundet nogle gamle EPROM og µC-brændere som jeg kan stjæle soklerne fra!

Brian

Reply to
Brian Lund

Ahh. Jeg havde enda kigget hos dem, men en søgning på "zif", gav ingen resultater. Jeg må vist skrive til dem og spørge, hvis jeg vil vide hvor mange ben deres "TESTSOKKEL UNIVERSAL" har. Den anden testsokkel kan ikke bruges til smalle chips.

--
41 6E 64 65 72 73
Reply to

Hmm. Det kunne være jeg skulle sætte mig ind i det.

De har tilsyneladende ingen zif-sockets (undtagen i diverse produkter).

--
41 6E 64 65 72 73
Reply to

Jeg har ellers skrevet til dem og forhørt mig om de også passede til smalle chips, og det påstod han dengang at de gjorde! - Kan dog også være han har misforstået min formuleringen i min mail dengang :)

Brian

Reply to
Brian Lund

Vil en zif-sokkel passe ned i tulipansoklen, så jeg ikke behøver at lave det om, hvis jeg først bruger tulipansokkel?

--
41 6E 64 65 72 73
Reply to

kredsene

soklerne

Dem som sidder i de brændere jeg har skaffet vil passe i en af de brede tulipansokler ihvertfald... Jeg ved ikke, men der kan vel sagtens være forskel fra fabrikant til fabrikant :)

Brian

Reply to
Brian Lund

Jo da. Man skal bare kigge ordentligt efter. Varenr. 189324-12 for en

40-pins udgave. Og databladet på den bekræfter at den også tager de smalle kredse:

M.v.h. Mikael

--
Mikael Ejberg Pedersen
Mikael Ejberg Pedersen

Tak.

Endnu engang hed det en "testsockel" nu må jeg lære det :)

Desværre skal man vist mindst bestille for 50 ero.

--
41 6E 64 65 72 73
Reply to

DU ku'jo prøve RS components. Der hedder det en "prøvefatning" -fanden tage de svage sjæle, der hitter på underlige navne for en ZIF socket.