Latest threads in Electronics (Danish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Omformer
Jeg har 12 v som jeg skal have lavet om til 1,2v. så den kan lade et lille batteri, har prøvet denne men den bruger en del strøm, (det er kun en lilli solcelle , som oplader på 12 v batteriet....
16
16

Har lysdiodelampe-testen fejlberegninger?
( Svar sendes til: dk.teknik.energi ) Fandt lige denne test i søndagsavisen: 11. januar 2013, Test: LED-pæren er den nye superpære: Tabel (pdf): - "Vinderen" Bright SMD-LED: Lysstrøm i lumen: 440...
1
1

arduino og seriemotor
Jeg fandt i ardino-mag til at styre en lille seriemotor, med fire udgange fra arduino. Et fint projekt til barnebarnet, til afløsning for hans lego-nxt projekter. Imidlertid synes jeg det gør et...
7
7

Low cost and quick turn bare pcb
Min quantity : 2pcs and quick turn bare pcb factory! We are manufacture low cost, high quality PCB and quick turn prototypes in China. we also supply RoHS Compliance,Leed Freed PCB prototype. Silk...

[...]

Antenne adapter med udgang til Radio TV & Date ??
Jeg så en gang en adapter der sad uden på en almindelig antenne-dåse med Radio og et TV stik. Adapteren havde stik til Radio & TV samt et Data stik. Jeg har nu googlet lidt men kan ikke finde den!...
4
4

Skjøtehylser ("cat5)
Jeg skall skjøte et par cat5 kabler. ( Faglig sett fy fy). Finner en "boks" skjøtehylser. Jeg synes å huske at det var 3M eller AT&T To ledninger stappes inn i hver sitt hull på den ene siden, og...
4
4

Philips TV kun "lysende" skærm !!
Hej. Vi er på camping i Spanien og har vores philips tv med. Model: 19PFL5602D/12. I går forsvandt ethvert billed fra TVét og der vises kun en "lysende" skærm. Ingen billeder overhoved. Heller...
5
5

Lysdæmper der kan bruges på Støvsuger
Hej Jeg har et spørgsmål som jeg håber nogle der kan hjælpe mig med. Jeg har købt en Aske Støvsuger jeg bruger i forbindelse med min CNC mas kine. Problemet er bare at den kører med alt for...
6
6

Reed rele, erfaring etterlyses
Det er en ferdig modul med toleder kabel. Fabrikatet er SMC, typen er:D-C73. Jeg "ser ikke" hvordan denne kan / skal brukes på en PLL / arduino. Skall den rett og slett koples fra inngang til jord...
6
6

Erstatning for Dallas/Maxim 1-Wire?
Jeg roder lidt med 1-Wire til temperaturmåling mv. og det er jo herligt nemt. Er der nogen alternativer til 1-Wire når man taler nemme busser med simple protokoller hvor dimserne koster minimalt?...
7
7

Relekopling.
min har 2x6 stk 12V baterier, 72V. Jeg må ha utjevningslading spenningforskjellen mellom bateribankene blir for stor. En "kvalitetslader" for 12V kan gjøre arbeidet. Jeg kopler laderen til en...
1
1

Relæ??
Jeg skal bruge et relæ eller hvad sådan noget nu hedder, som åbner for strøm i 1-2 sek. når det får strøm via et ur. En der ved hvad det hedder og hvor jeg finder det. (til en fodermaskine)
21
21

3,5 mm kontakt?
Jeg har behov for chasimonterte kontakter, som passer til 3,5 mm audio(stero) plugger. Hva er det engelske søkebegrepet? HM
3
3

Rep af Pioneer sx-1250 reciver
Hej gr Jeg har fået fingre i en Pioneer sx-1250 reciver, som blev fremstillet i 70érne. Den er desværre defekt i udgangen, og mit 100 kr spørgesmål er om det mon kan betale sig at få repereret.....
53
53