Latest threads in Electronics (Danish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Hvor køber man 5 ferritstænger
Hej NG! Jeg skal bruge 5 ferritstænger af den slags, som bruges til AM-radioer, omkring 20 cm lange. Hvor kan man i dag købe dem til en rimelig pris. Mvh Kurt
3
3

eagle
Hej NG. Jeg har lige et spørgsmål til Eagle programmet. Jeg vil oprette mit eget bibliotek med komponenter som jeg ved passer i designet og som jeg har godkendt. Hvordan kopier jeg et symbol fra et...
5
5

Opladelige CR123A batterier
Hej Ser der er kommet opladelige CR123A batterier, så håber I kan svare på et par spørgsmål. Synes jeg har svært ved at finde svar andre steder. Hele humlen ligger i at det er LiIon og dem er...
11
11

Motorola transistor
Hej! Jeg sidder med en transistor fra Motorola og der står CQ937 på den. Nogen af jer der genkender denne marking? Hos OnSemi (det er vel der jeg skal finde den?) kan jeg ikke finde noget datablad...
1
1

Import, godkendelser regler elektronik
Hej Gruppe Er der nogle der kender et sted hvor man kan finde info om import af elektronik og hvad der skal godkendes eller ikke skal o.s.v rene -- Med venlig hilsen / Kind regards René Eskesen...
9
9

Aflæsning af elmåler
Hej Husker jeg forkert, eller var der nogen her i gruppen der diskuterede elektronisks aflæsning af elmåler, altså en gammel elmåler med tal, aflæst med et kamera eller noget lignende ?
16
16

Overspænding og opladelige batterier ?
En bekendt har en bærbar PC, hvor laderen er stået af (god forbindelse i både til- og fra-ledningen, så der er nok ikke meget formål i at brække kabinettet op ...) Laderen var på 20 V - 3 Amp....
2
2

PM2519 og lys i display'et
Hej NG. Efter en lille opfordring, en guide til at få lys i displayet på et benchmultimeter PM2519: I am clueless... Jeg prøvede inat, splittede skidtet af og lyste med et par dioder fra...

Styring af 230V AC pumpe med MOC3041 og triac.
Hej Jeg har en 230V AC dykpumpe jeg skal styre fra noget elektronik. Jeg har ført kørt med et relæ+driver, men relæer kan ikke holde til det i længden. Dvs. køber jeg et bedre relæ går det...
2
2

Ny Elektronik's 650Mhz tæller fra 80'erne - artikel søges.
Som overskriften antyder, så mangler jeg desværre artiklen, som omhandler Ny Elektronik's "650Mhz universal counter". Såvidt jeg husker, så er den fra først i 80'erne Jeg har på et tidspunkt...
16
16

Sony NV-U92TC
Hej Er der nogen der kender den, eller er en TomTom TomTom GO 910 bedre? Får man også dansk sprog med når man køber den på ferieturen i udlandet?
5
5

Temperatur ved blyfri lodning
Jeg har efter lang tids overvejelser skiftet til blyfri tin, men jeg har ikke kunnet finde nogen oreskrifter for hvilken temperatur man skal sætte sin kolbe til. Det tin jeg bruger er Felder ISO-Core...
3
3

nyt batteri i kameraet
Når man tager nyt kamera (nyt batteri) i brug, understreges det i brugsanvisningen, at batteriet skal sidde i opladeren i mindst 12 timer. Hvorfor skal det egentlig det? Når batterispændingen er...
4
4

Datasheet søges
Jeg søger et datasheet på et LCD modul type HMU9563SF-PY-12 Allerhelst som et PDF dokument (eller link til samme) -- /* Vy 73 de OZ8HP / OZ1IIQ /* Hugo Pedersen /* Tlf. 40 28 78 84 /* mail snabela...
15
15

Vaskemaskine bøvl: Siemens IQ1430 styring/display........
Er der nogen herinde der har gjort i Siemens vaskemaskiner? Min IQ1430 har fået flg. problemer: Det er ikke altid at tastetryk medfører den ønskede virkning. F.eks. et tryk på temp. skift kan få...
2
2