Latest threads in Electronics (Danish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Køleplader - eller rettere kølestæn ger
Hej Hvor kan man få køleplader på en lang stang? Med venlig hilsen Preben Holm
7
7

Hvor kompliseret er en LED opsætning?
Hej Jeg skal lave noget lys som en slags hjemme-disko lys - min tanke var at bruge 3 kraftige leds i forskellige farver, og så ville jeg gerne lave det så de kunne lyse og blinke med forskellige...
13
13

Varmeluft-lodning
Hej! Jeg skal forsøge at genopfriske lodningerne på grafikkortchippen (BGA, og der kommer kun billede på hvis man trykker på den :)) i en Macintosh G3 bærbar, og har en varmluftstation til...
32
32

søges hvide LED´s
Hej Jeg skal bruge 2000 hvide 5mm lysdioder med en lysstyrke på min. 10000mcd, er der nogle der ved hvor jeg kan få fat i dem til en fornuftig pris og leverings tid. Rene
14
14

Herstall touch lysdæmpere, der tænder selv
Hej, er der nogen, der har et råd til Herstall 12V-lamper med touch-lysdæmper, der bare går i gang af sig selv. En eller anden udefra kommende påvirkning får lamperne til at tænde af sig selv....
13
13

Hurtigt-roterende 'lille' elmotor...
I hvilket stykke isenkram kan jeg finde en elmotor som rotorer meget hurtigt? Det skal være som alternativ til fx en motor som denne: Hvor der står: -Viklinger: 11 -Omdrejninger: 34.650+ rpm -Power...
13
13

fotodiode vs. fototransistor
Jeg sidder og kigger på en ir lyssensor til noget elmåler aftastning (gasdims-agtigt) og jeg studsede lidt over at der findes både fotodiode og fototransistorer. Dioderne giver en (lille)spænding...
8
8

Tacogenerator.
En steppermotor kan fungere bra som tackogenerator. Den gir sinusspenningut, med varierende amplitude og frekvens i forhold til omdreiningshastigheten. Siden jeg skal bruke den til relativt lave...
10
10

Simulering af relæ spole
Hej Hvordan simulere jeg en relæ spole når jeg har problemer med den færdige relæ komonent? spole og modstand i serie ikke ? Kasper
25
25

MikroBasic for AVR ?
Er der nogen der er i besiddelse af ovennævnte compiler som kunne overtales til at forsøge at compilere et program for mig. Jeg har kun demoudgaven og den kan ikke compilere koden da det er for...

Hvad er der inden i et skillefilter til telefon og ADSL
Hej alle Inden jeg nu farer ud for at købe, er der så ikke lige en (eller flere) kloge der kan forklare/beskrive hvad der er inden i et skillefilter der sidder direkte på telefonstikket og sender...
11
11

SMDlodning af instrumentbrædt til bil
Hej Jeg har et problem med instrumentbrædtet til min Volvo - det virker ikke. Der er en løs forbindelse i, så hvis jeg vrider lidt i det, så starter det op. Jeg har selv loddet lidt i det, med en...
8
8

Kvalitets 3,5 mm jack stik
Hej Nogen der kender et firma der laver ordentlige 3,5 mm stereo jack stik til printmontage ?
9
9

Vedligeholdeseopladning af Ni-CD og Ni-MH, hvordan.
Hej. Min oplader til min lygte er gået til de evige røgskyer. Hvordan oplader jeg nemmest Ni-CD + Ni-MH batterier ? Jeg er klar over +-dV detektering, men det er ikke i min boldgade. Kan man reltivt...

Regenerator e.l. til at redde billedrør med ?
Hej! Ak ja, så døde mit ellers ny-reparede TV. Det havde oprindeligt brændt en TDA6111q plus det løse af, det blev skiftet, og den har spillet lige siden, dog kunne den finde på at blive lidt...
4
4