Latest threads in Electronics (Danish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Overføre data fra GPS og ekkolod trådløst?
Til brug for at undersøge nogle vådområder kunne jeg tænke mig at montere et ekkolod og en gps i en form for fjernstyret båd. Dataene fra disse to skal så kunne modtages kontinuerligt på land -...
14
14

Hastighetsregulering, prinsipp.
Jeg skal hastighetsregulere en seriemotor, 230V. En tackogenerator gir pulser til en AVR som beregner nuværende hastighet. OK Et potmeter gir en spennong fra "0 til 5V" til AVR. den representerer...
2
2

Beregning af Hornantenne?
Hej! Er der nogen der kan foreslå en side, der kan beregne en hornantenne til 10.595 GHz ? Her tænker jeg på en side med javascript e.l. der kan komme med målene på sådan en sag, alt efter hvor...
3
3

(Radioamatør) humor
Her er (radioamatør) humor: Her er årsagen til at elektronik fejler/holder op med at virke: Hvor svært kan det være: Radioamatør graffiti (kun for de indviede): Radioamatør teori: A "Real" Ham's...

Spice model
Hej Hvorfor kan min simulator ikke se denne model ? .SUBCKT LM3886 posin negin out posrail negrail mute gndpin * IN+ IN- OUT VCC VEE MUTE GND * * LM3886 spice model by teemuk 21032007 ver.1b Q1...
9
9

Hjæææælp
Hej de herrer og damer (hvis nogen). Jeg sidder her med et analog parallelføringskort. Kortet er fra midt 80'erne. Og kan ikke erstattes. Ufattelig at et analog kort kan have en opløsning svarende...
5
5

lyd forstærker
davs gruppe jeg s=F8ger efter lytteudstyr, som kan forst=E6rke lyden s=E5 der kan lyttes efter lyd som det menneskelige =F8re er for svagt til at kunne h=F8re. Er her nogen som kender firmaer her i...
10
10

Gainclone ver 2.0
Hej, er der evt. nogle som kunne være med på at bygge noget med LM4702, som er en driver kreds fra national, med de rigte udgangstransistore med videre, kan den levere op til 300W i 8ohm. Jeg har...
10
10

rs232 termometer
Hej Jeg skal bruge en hel del rs232 termometre. Dvs. et termometer hvor =E9n temperatur kan afl=E6ses via rs232 porten p=E5 en computer. S=E5 vidt jeg kan se b=F8r det v=E6re rimelig simpelt. Maxim...
6
6

Elektrolytter til PSU
Hej Jeg på tænker at renovere mine 4 stk 20 år gamle Mostube forstærkere fra Brinck. Jeg har bla påtænkt at skifte alle lytter bla. PSU lytterne 2 stk 22000uF/100V-pr kanal PSU er ustabiliseret...
19
19

USB microcontroller som HID device i Windows XP
Hej! Sidder og roder med en SiLabs C8051F327 USB microcontroller som kan kobles til en USB port hvorved Windows genkender den som et HID device med Windows' egen driver. Nu melder spørgsmålet sig...
4
4

Rotorstyring?
Nogen der kender til et link med en rotorstyring til en antenne? en PIC kreds.
7
7

Hvad er bedst PLL/divide
Hej, jeg er igang med at lave en FLAC dekoder (http:// i VHDL. Den skal (selvf=F8lgelig) kunne dekode filer med forskellige sampling-frekvenser. Da jeg ikke har t=E6nkt mig at s=E6tte et krystal/en...
8
8

Line-in på Panasonic autoradio
Hej! Jeg har en Panasonic cq-rdp472n autoradio liggende. Kan det lade sig gøre, at få en ekstern lydkilde på line-in som ikke er cd-changeren? Ville nemlig bruge den som forstærker til en anden...
5
5

Gainclone ?
Blot nysgerrig - hvad er det i disse gainclone's der tiltrækker folk ?
11
11