Latest threads in Electronics (Danish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Generering af høj, negativ spænding t il scop CRT.
Hej! Jeg har et elektrostatisk billedrør liggende fra en gammel Tek 502A kasse. Et fint lille rør med P2 fosfor, fint til et ur (!) men dog lidt langt. Jeg har hsp. trafoer liggende inkl. den...
8
8

Kredsløb der kan detektere små ændringer i strømtræk
Hej, Jeg har længe været irriteret over, at der ikke er baggrundslys i displayet i min NAD S70 fjernbetjening - man kan simpelthen ikke se noget på den, hvis der er halvmørkt i rummet. Det kan...
17
17

Diasscanner laver stribede billeder
Hej Gruppe Jeg er ved at prøve at genoplive en diasscanner, en AFL PF1800. Mekanikken virker nu, men billederne bliver stribede. Er der nogen her der har en ide om hvad det kan skyldes? og hvad jeg...
6
6

Internet over parabol/DVB-T?
Hejsa. Min familie har et dejligt sommerhus i de svenske skove. Der er ingen fastnet længere, så de er lidt 'doomet' mht. internetforbindelse etc. Der er kun ringe dækning på Telia / '3' mobilnet,...
1
1

kulstof vs. viklede modstander...
Hej - Jeg vil lige høre hvis der er nogen kritiske faktorer mht brug af viklede modstander imod kulstof modstander? Jeg har et apparat der anvender 47 Ohm 2 W modstander, men da den er 25 år gamel...
13
13

se stigende/faldende temperatur
Jeg kunne godt tænke mig en lille opstilling der med to forskelligtfarvede lysdioder viser om temperaturen er stigende eller faldende. Den skal ikke give udslag ved nogen bestemt nedre eller øvre...
9
9

Fjernstyring af fyrværkeri
Hej elektronikgruppe Kunne det ikke være sjovt (ha) hvis man kunne fjernstyre sine nytårsraketter. Jeg forestillede mig et par ledninger på 7-8 meter med en ikke brandbar tøjklemmeagtiglignende...
11
11

Triakstyring av seriemotor (300VA)
AVR. 230V AC -> R = 1M -> int0. Zero crossing. Starter Timer0. T0 timer ut ventetiden for triging av triak. Spørsmål: Det er nære å velge en oppløsning av triging på 256, men hvor stor...

Diagram Kyoritsu K-200 FET VOM søges.
Nogen der kan hjælpe med et diagram til et Kyoritsu K-200 FET voltmeter ?. C. Nielsen
1
1

Søger en der kan lodde SMD
Hejsa.. jeg har gang i et lille projekt med at udskifte alt instrument lys i en bil til blå, i den forbindelse har jeg to kontakter til sædevarme, hvor der er en skale med 3 lys.. kontakten er så...
3
3

Elektriker i København NV d. 27 eller 28 December?
Hejsa, Hvis dette ikke er det korrekte sted at spørge må i endelig sige til. Hvor finder jeg en elektriker der kan sætte en ny stikkontakt op nede i min kælder. Der er allerede 1 stik, men da vi...
3
3

Jeg har lige målt at der er ca. 274 volt i hjemmet?
Hej. Under testning af en lille elmotor, opdagede min min svoger ved hj=E6lp af et digitalt multimeter, at motoren fik p=E5 den gode side af 272 volt. Det svingede lidt mellem dette og 276 volt. Vi...
9
9

Beocord 8802 død
Hej, Jeg ville overspille tre betamax film til DVD for en bekendt og havde til det form=E5l f=E5et udleveret en Beocord 8802 sammen med filmene. F=F8rst m=E5tte jeg b=F8vle med, at den ikke gad...
2
2

TDA8214
Er ved at reparere en Grundig TV CUC 5360 hvor vertikal delen er ved at svigte. Hvor køber jeg en TDA 8215B, der sidder en TDA 8214A i den men den er vist udgået. -- Hilsen Michael Olsen
2
2

vil dette virke? (dobbeltsidet print)
ok den første side, laves som sædvanelig dvs. som "print på den lette måde", MEN inden der ætses tænkte jeg på at nr. 2 side blev dækket til med noget gennemsigtigt selvklæbende folie....
13
13