Latest threads in Electronics (Danish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Diminsionering af en PSU
Hej Hvis man nu tager en stereoudgave af Figure 1 på denne side Sætter nogle NE5532 i og forsyner den med +/- 15VDC, hvad skal man så anslå den absolutte strøm der vil kunne trækkes fra...
11
11

Jording af stereoanlæg ?
Hej Jeg er flyttet til et nyt hus, hvor der er stik med jord over det hele, men mit stereoanlæg er udstyret med 2 bens almindelige netstik. Kan jeg bare udskifte netledningen med en med 3 ledere og...
7
7

Problem med Sony KV-25X5E TV
Hej, Mit gamle Sony KV-25X5E (FE1 chassis) er begyndt at komme med sm=E5 glimt hvor sk=E6rmen bliver helt bl=E5, hvorefter det slukker af sig selv og blinker 2 blink p=E5 standby-LED. Jeg har kigget...
7
7

Printpladefremstilling
Hej igen Nu hvor Max har fundet nogle relæer til mig, som ikke passer til mit elskede hulleprint, så må jeg hellere få lavet en rigtig printplade.. eller rettere et par stykker.. Er der en der kan...
5
5

Potmeter.. Log eller Lin ??
Hej Skal have bestilt et 10k potmeter hjem men så er der sgu to forskellige 10 Kohm Potmeter lin. 6mm 10 Kohm Potmeter log. 6mm Og hvad er forskellen så?? //Brian
10
10

Relæ til printmontering
Hejsa. Jeg skal bruge nogle relæer til printmontering.. 12VCD i forsyningsspænding og så skal de kunne klare en strøm gennem kontaktsettet på min 5A ved 12V og hvis ikke prisen bliver alt for...
14
14

Str. Vedr. udskiftning af elektrolyttere
Har et bundkort med 4 "bulede" kordensatorer/elektrolyttere, men kan ikke huske on det er volt der er vigtigst der passer til eller om det er "uf"..... Dem der er bullede hedder 6,3V 820Uf, Vil de...
5
5

USB Interface Board
Hej Jeg har haft sådan en her liggende et stykke tid: og har ikke brugt den til noget siden jeg lavede den.. men nu er jeg så kommet i tanke om at det kunne da være super at sætte den i bilen.. og...
1
1

"Chokke" en vejrstation, hvordan ?
Hejsa Jeg har hele OBHNordica vejrstation serien, men displayet er lidt tam ( uskarp ) på et par stykker. Jeg har fået at vide, at man kan "chokke" dem lidt så de virker 100% igen, ved nogen...
1
1

DCF77
Hvor kan man købe en lille DCF77 modtager til indbygning? jeg skal bruge digitalsignalet til at smide ind i en CPU, så jeg er interesseret i en modtager på en stump print med antenne. Alternativet...
4
4

Elektronik blade
Hej gruppe. Hvilke elektronikblade findes der egentlig (af en vis kvalitet)? Jeg kender til Elektor og ELV. Flere?? -Søren.
10
10

Switche lydkanaler. CMOS 4016 Switch?
Hej Jeg har et spørgsmål ang. switchning af lydkanaler. Jeg står og skal bygge en boks hvor jeg har nogle lydindgange og skal så kunne vælge mellem 2 output. Altså at man kan vælge mellem om...
10
10

Trådløse højtalere?
Hej Findes der mulighed for at overføre lyden trådløst fra et stereoanlæg til 2 højtalere, som står lidt langt fra stereoanlægget? :-) SrS
31
31

Adgangskontrol
Hej NG Søger en løsning hvor man med en prox læser og der tilhørende controller (formoder jeg), kan vælge at f.eks. kort/brik nr 1 skal kunne trække en udgang på controlleren, og med kort/brik...
1
1

Zune i stedet for Ipod?
Hey NG, Da jeg var i USA købte jeg en Zune (MS udgaven af Ipod). ville jeg gerne have til at virke i min nye Audi A4 fra 2007, som pt har ipod installeret via CD changeren (standard fra Audi). Er der...
4
4