Latest threads in Electronics (Danish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Godt diagram f. millivoltmeter
Jeg søger et godt diagram for et millivoltmeter med følsomhed ned til ca 1 mV AC og DC. Jeg har forsøgt at google, men uden noget fornuftigt resultat. På forhånd tak for jeres tips. Børge
3
3

Thermal Switch
Hej alle Jeg søger en elektromekanisk termostat som skal slutte ved ca. 30 grader. Lige som den her: Hvor kan man købe en sådan, når man ikke har et firma? Mvh -Mathias
1
1

Negativ forsyning
Hej NG Nogen der har en simpel ide til en +12VDC til -3VDC (evt. -3,3VDC) @ 50mA +/-1% forsyning? Mvh Wind
1
1

Neovo F-15 TFT skærm med def. Backlight
Hej Jeg har en Neovo F-15 TFT skærm som gør følgende Når den er kold og den bliver tændt (er vel egentligt altid tænd) men når PC'en så bliver tændt eller man slukker på selve monitoren og...
1
1

At købe AVR testboards
Halløj. Har fundet nogle testboards med en AVR på med den lette sum af 241,63 kr. uden moms og ukendt leveringstid. Vil hører om der findes steder med lettere summe og er lagerførte.
3
3

RS232 <-> LPT
Jeg vil forsøke å redirektere PC-ens LPT til Comx, og bygge en onverter: RS232 til LPT. Jeg ønsker å "flytte" LPT-utgangen 12 m bort. Jeg vil bruke en AVR, MEGA88, AT90S8115 eller lignende. Jeg...
9
9

Regler for en RS485bus
Hejsa med jer... Hvor finder man noget med regler hvordan en RS485bus skal samles/monteres... Det bunder egentlig i at jeg har flere kolegaer der køre bussen i fram og tilbage i samme kabel og...
30
30

PicKit 2
Hej, hvor kan man finde ud af hvilke Pic's et Pic Kit 2 kan underst=F8tte? skal dog kunne underst=F8tte Pic 16F628 Mvh Kevin Henningsen.
1
1

2 psu'er i 1 pc
Jeg vil bruge 2 psu'er i en pc, hvor den ene bliver tilsluttet bundkort og forskellige diske, den anden skal så trække grafikkortet og måske nogen blæsere. Jeg kan godt starte begge...
6
6

Datablad fra forskellige producenter
Hej nyhedsgruppe :-) Jeg sidder og har lige fået en kasse forskellige ic'er. Men nu da jeg sidder og kigger på dem, tænkte jeg på om producenten af de forskellige har noget at sige? For eksempel...
9
9

Bo Bjerre søges
Hej Bo Har du erfaring i at lave en model af en motor/stator? Benny

Simpel afbryder/relæ via USB ??
Hej, jeg har en ekstern HD tilsluttet en server der står oppe på et loft. Nede fra stuen ville jeg gerne kunne Tænde/Slukke for Harddisken så den ikke altid er tændt, men kun når den benyttes...
16
16

Test af SMD kondensatorer ?
Hi, Hvordan tester man SMD kondensatorer f.eks i en kreds ? Mvh, Dusan
4
4

Board MP3 spiller
Hej Jeg kunne godt bruge en board MP3 afspiller der kunne bruge SD kort som hukommelse, nogen der kender noget til sådan noget ?
8
8

Transistor som for-relæ
Hej NG Jeg vil lave en opstilling med en transistor som giver +12 volt ud i det øjeblik den får +9V ind. De +12V skal drive et relæ. Har købt mig en BC547, en 3.29 kohms modstand og en...
23
23