Latest threads in Electronics (Danish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

12V lade dynamo....
Hej NG Jeg skal lave noget der kan lade en 12Vakumulator op.... eller hj=E6lpe til med det! Jeg har et k=F8ret=F8j med en akselomdr. med ca 15-20 omdr. i minuttet og derp=E5 ( helst uden udveksling),...
2
2

RF-modulator
Vet noen om en UHF modulator, helst med Nicam, som kan kobles på utgangen av en DVB-T dekoder boks? Med hilsen Arne Offenberg
3
3

Erstatning for MTP2955?
Hej gruppe! Jeg kan tilsyneladende ikke skaffe MTP2955 hos min "normale" komponent-pusher..... Kan den erstattes?? Og nej, jeg synes ikke, at Google er min ven i denne sag... Mvh! Torben
3
3

Prob med Philips GR2.2
Hey! Jeg har fået den "tvivlsomme" fornøjelse at reppe en model med ovenstående chassis. Netdelen hylede svagt med ca 1 sek. interval, og var ellers død. Jeg konstaterede, at EHT-transistoren...
9
9

Crimptang og stik til "10-polet RJ45"
Er der nogen der ligger inde med ovenstående i Kbh eller Århus, har jeg et kabel jeg meget gerne vil ha' et stik på! Min tang går kun til 8 poler :-( Takker, Anders (6062 6022)
7
7

Spørgsmål til Alfaview LCD TV
Hej. Jeg har for 2 år siden købt et 37" LCD TV fra AlfaView - dengang Alfaview stadig eksisterede. Dengang fik jeg at vide at jeg skal have efterinstalleret en form for dekoder i det øjeblik jeg...
1
1

Lille billig datalogger med ethernet
Hej Hvem ved hvor jeg kan k=F8be en billig f=E6rdignygget datalogger med ethernet. Den skal bruges til at t=E6lle impulser fra min elm=E5ler, og POST'e den aktuelle v=E6rdi en gang pr time til en...
31
31

Brinck Elektronik solgt
Hej Gruppe Familien Brinck har åbenbart besluttet sig for at trække sig tilbage fra detailhandel pr. 1/4-2008. Butikken er solgt til Helmholt. Det bliver spændende hvordan butikken videreføres....
9
9

9V batteri container - Hvor ?
Jeg har søgt efter en 9V batteri container/holder, men uden stort held. Den skal bruges til at sætte/skrue/klistre på bagsiden af en kasse (altså ikke til indbygning), så det skal være en lukket...
1
1

Elektronisk termostat
Hej alle Har nogen et link til hvordan man bygger en simpel termostat, der skal give +12V ved ca. 25 grader? Temperaturen må gerne kunne finjusteres med et På forhånd tak! -Mathias
11
11

Måle en spoles værdi - Simpelt
Hej Hvad er den letteste løsning til at måle en spoles værdi (i 500mH området), når man ikke lige har et måleinstrument til det liggende? Tonegenerator haves... mvh Kåre
2
2

Afstandsbestemmelse
Hej, Jeg er ved at lave en maskine, der skal stoppe hvis der kommer noget i vejen for den. Jeg regner med at anvende ultralyd, men ikke helt hvordan. Resten af mit kredsl=F8b anvender 5v DC og jeg...
1
1

hjælp til lidt oamps osv..
Hej Er der nogen, som kan genneskue dette her: Kan man se, hvilke kredse der skal bruges. Er det et kredsløb, som stiller store krav til printudlægning, og er der mon en ordentlig lyd, hvis man...
19
19

Kitt Scanner
Hey.. skal bygge en kitt scanner til en kammerat der har set for meget tv.. Har fundet denne her på nettet Er det muligt at udbygge den med en kreds mere. så antallet af dioder fordobles. eller...
8
8

Måle elektrisk forbindelse gennem vand
Hej, Jeg vil blive meget glad, hvis I kan hjælpe mig/rådgive mig lidt mht. til dette spørgsmål: Jeg er ved at bygge hus, og har fået støbt gulvvarmeslanger ned i en etageadskillelse. De sjuskede...
21
21