Latest threads in Electronics (Danish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Eprom og PIC brænder
Jeg søger efter en brænder, der både kan tage Eprom, EEprom og PIC. Den skal kunne køre under Windows 8, 64-bit. Nogen bud?? -Søren
7
7

elektrisk fluesmækker
Vi vil gerne bygge en elektrisk fluesmækker om til et 9 volts batteri (i stedet for de 2x1,5 der sidder i). Vi sluttede 9 volt til og brændte et eller andet af (transformatoren?) i...
18
18

Støjdæmpning af støjreducerende hovedtelefon
Jeg har en hovedtelefon med støjreduktion (noisecanceling), hvor omgivelsesstøjen sendes i modfase, hvorved omgivelsesstøjen dæmpes kraftigt. Det fungerer rigtigt godt, dog ikke udendørs når der...
1
1

Metronom
555 + CD4027 + 2 LED -> metronom, men hvor forbinder jeg J, K, S og R? HM
2
2

Philips 6000
Hej Gruppe Jeg har brug for en hjælpende hånd. Jeg er ved at renovere en Philips PTS 6000 minicomputer. Oprindelig brugte den en 20mA current loop til operatør kommunikation, men nu skal jeg bruge...
2
2

Skaffe BNC bøsning til ældre Agilent skop
Hej Jeg har et lidt ældre Agilent MegaZoom oscilloskop, som jeg er meget glad for. Det har dog et problem, nemlig at bøsningen til ekstern trigger er faldet ud for nogle år tilbage, og den er...
7
7

Skades en kondensator af kortslutning?
Elhegnsgeneratoren virker ikke. Jeg tog den ud af stikkontakten, og bar den ind til værkstedbordet og åbnede den. Jeg kom til at røre ved ladekondensatoren, og fik et gevaldigt rap over fingrene......
1
1

Tryk/pres sensor
Hejsa Jeg ønsker at måle det tryk en robothånd, jeg har, trykker med for at kunne justere dette tryk. Men hvad hedder en sådanne sensor? Altså en sensor, der ændrer impedans ved trykpåvirkning....
11
11

Gratis elektronik konstruktioner
Hvis nogen mangler inspiration til hvad man kan lave med transistorer bør man se her - mest on-line, men også i pdf: 1 - 200 Transistor Circuits This e-book contains 100 transistor circuits. The...
4
4

Er EPROM'er værd at gemme på?
Jeg har fået en masse stumper forærende... herunder en del *PROM'er ("kredse med vindue" o.lign.). Jeg vil tro der er mindst 4-5 liter (!) kredse. Der er både brugte og nye i skinner. Jeg har ikke...
7
7

IR temperaturmåler
Hej Er der nogen der har kendskab til en pålidelig IR temperaturmåler ??? gerne op til en 400 - 500­°C mvh Erik
7
7

Kortslutningsmotor strømtræk
Ok, det her er måske lidt mere stærkstrøm end vi er vant til her... Jeg har lige skiftet kondensatoren (10uF/450V) på en motor til en søjleboremaskine. Der står intet på motoren, men vil skyde...
8
8

TTL, anvendes det stadig?
Jeg har en hel del TTL kredse liggende, som jeg nok må indse at jeg ikke får anvendt, og overvejer derfor at sælge dem. Men bliver TTL kredse stadig anvendt?
8
8

Diagram til EFG loddestation fra 80érne.
Er der nogen her der har diagrammet og beskrivelsen til den loddestation, m an kunne bygge på EFG i 80érne? I en tidligere tråd, var der held med at finde diagrammet til strømfors yningen fra...

Trafo: forbinde to sek. viklinger?
Hej gruppe Jeg har en ringkerne-trafo med flg. spec.: Sec 1: 15V/1A Green-Red Sec 2: 15V/1A Brown-Blue Jeg ved at en parallel-forbindelse af disse to giver 15V/2A og en serie 30V/1A eller...
8
8