Latest threads in Electronics (Danish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

12V batterivagt til min 7A
Hej Hvor finder man en batterivagt til 12v dc, som kan klare min 7A. De billige er opgivet til maks 5A :( Mvh
2
2

Køleskab køler ikke
Hejsa Håber det er rigtig gruppe, ellers får jeg det temmeligt sikker at vide... Jeg har et 3 år gammel Electrolux køleskab der er holdt op med at køle. Gætter på det er termostaten... hvad...
2
2

aktiv last
jeg vil h=F8re om der er nogle der skulle ligge inde med et diagram over hvordan man bygger en aktiv last.. mener det bliver gjort med en FET transistor...
1
1

Mangler en aftaster tingest
Hejsa.. Jeg mangler en form for en aftaster.. Det jeg forestiller mig, og som jeg har set før.. er ligesom en "U" formet ting hvor den bryder når man kører noget ned i U´et , (det er et stykke...
7
7

Fast spænding på 11 volt fra 12 volt batteri - Hvordan?
Hej jeg har brug for en konstant samme spænding fra et batteri.. Batteriet er en 12V. Bly-Akumolator og skal bruge en fast spænding på ca. 11 volt 10 kan også bruges. Problemet er det skal trække...
6
6

Bil - SUB installation
Jeg har en RAV4 Van 2004. Radioen er en 86120-42130 Jeg har fundet en PDF til en anden radio hvor stikket CN501 også er på min radio. Min sub er aktiv og har phono-stik til high input og de hvide...
1
1

FET'er til styring af en elektromotor
Davs, Jeg har en elektronisk konstruktion som gerne skulle trække en elektromotor. Motoren har sin egen strømforsyning, og bliver styret af fire transistorer, BD 681. Den skal helst have 12 V, og...
9
9

step down converter 220V til 110V . Minimum 75W
Hej, Jeg er på udkig efter en stepdown converter som kan konvertere 220V til 110V. Den skal minimum være på 75W. Gerne omkring 100W. Pris: omkring 100kroner. Hvor får jeg sådan en billigst? Jeg...
9
9

Start af FLUKE 163
Jer har fået en FLUKE 163 Multifunktion Counter, som har lagt længe ubenyttet og uden opladning af batteriet. Nu vil jeg gerne have liv i den igen, men som forventet var batterierne døde, uden at...

Zebex Z-3072SD 2d håndscanner-driver ønskes
Ønsker at bruge scanneren "som tastatur" samtidig med det almindelige PC tastatur. Har installeret driveren: Symbol SNAPI USB Imaging Driver v1.1.2, uden problemer. Når jeg installere: KeySimulator...
1
1

Lodde ledninger på solpaneler?
Jeg fik en pose bedagede og medtagne havelamper med solceller forærende for at se om jeg kunne få lidt sjov ud af elektronikken i dem. (underforstået solpanelerne) Det er "bilka" lamper med et...
6
6

Hvordan gør "man" ? Batteriforsynin g mm.
Hej alle, jeg er igang med en datalogger til et GPS-modul. Den består af en pic samt et SD-kort. Hele herligheden skal selvfølgelig forsynes fra et batteri (3,7V LiIon). Pic og GPS-modul (Fastrax...
8
8

HP E2373A multimeter reparationsdiagram søges,
Mit gode gamle HP E2373A digitale multimeter er gået i OHM området, viser blot et eller andet ret tilfældigt 10-20 ohm uanset hvilken modstand jeg måler kortsluttet er dog på 0 som altid Det...
2
2

touchpad til embedded controller
Hej, Jeg er p=E5 jagt efter en touchpad/mousepad/tegneplade. Den skal tilsluttes direkte til embedded hardware (helt pr=E6cis et Netburner modul) s=E5 jeg kan ikke bruge USB interface til s=E5 meget,...
2
2

Svejseværk.
Hej Fandt denne på nettet: Er der nogen der har kendskab til andre lignende konstruktioner der kan findes på nettet? Lige den der ser intr. ud, da det hele er der, modsat andre jeg har fundet. Der...
1
1