Latest threads in Electronics (Danish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

plasma speaker
hej derude jeg har set dette p=E5 youtube plasma speaker. er der nogen der har pr=F8vet at bygge en eller ved lidt mere om hvordan den virker. mvh yspede
16
16

Akai spolebåndoptager
Hej Jeg roder med en GX 630 D, den kan ikke holde hastigheden på hovedmotoren. Jeg har fundet en servicemanual på nettet, men der må være flere udgaver af denne maskine da print og diagram ikke er...
2
2

få en højtaler til sige bip
hej allesammen vi er ved at lave noget sjov til en f=F8dselsdag, og der ville vi gerne have lavet et horn til rolator, hvad kr=E6ver det f=E5 en h=F8jtaler til at sige en lyd n=E5r man trykker p=E5 en...
2
2

Ladeteori?
Hej genier...:) Har en teori: Jeg har et 12V 70 Ah gel-batteri Har en inverter på max.300W Har en elektronisk pulslader 12V 7A Vil montere inverteren på batteriet. Til inverteren tilslutter jeg...
12
12

Lysdæmper problemer LK touch 180CR
Min lysd=E6mper i stuen er begyndt at opf=F8rer sig underligt. Den sidder foran 4 lamper med elektronisk trafo. Det der sker er at n=E5r jeg t=E6nder lyset et andet sted i lejligheden, som er...
2
2

Støj på mobiltelefon-display
Hej! Jeg har lavet en lille opstilling med et mobiltelefondisplay (CSTN LCD) som har en SSD1788 controller (drevet parallelt). Der er lavet et lille prototypeprint hvor jeg har minimeret ledningerne...
5
5

Hvor kan man købe I/O-kort?
Hej! Nogen der ved, hvor der gemmer sig et lille restlager af I/O-kort med 8255-PPI til ISA/EISA-bus? Mvh! Torben
7
7

Vindmølleprojekt
Heya folkens, Jeg er ved at samle sager sammen til et vindmølleprojekt. Møllen skal levere elektrisk energi til en el-radiator. Jeg har fået fat i en generator fra KEF (model M 7B). Den kan levere...
9
9

Måling af strømforbrug
Kan man m=E5le standbyforbrug p=E5 et TV ved at s=E6tte et amperemeter ind mellem stikkontakt og TV, og s=E5 multiplicere med sp=E6ndingen, hvis der sidder en switcmodetransformatoren i TVet? Eller...
25
25

Optokobler CNY17-3
Hej gruppe. Jeg har fået et problem med en CNY17-3 optokobler. Jeg har benyttet disse på en del print siden år 2000 uden problemer. Nu er printet begyndt at samle "støj op" på basen dvs. ben 6....
18
18

Defekt Beomaster4500
Hej Jeg har en beomaster 4500 der ikke kan tænde men bliver i standby og skriver fejlkode COJE i display Nogen der har en ide' Med venlig hilsen Tue
5
5

linux
hej jeg er ny her inde s=E5 jeg vil lige sp=F8rge om jeg m=E5 v=E6re med kristian
15
15

Defekt Beomater 5000
hej derude Er der mon nogle B&O kyndige folk der har nogle tips - min beomaster 5000 er blevet ustabil. Jeg kan ikke tænde den - nogle gange får jeg den i en nogenlunde fornuftig stand når jeg...
7
7

Jackstik til Laptop, hvor??
Har en bærbar pc hvor 3.5" audio stikket er brækket, hvor kan man købe en nyt henne mon? Stikket har 6 ben, og stikket sidder "halvt" nede i printpladen - se billed her: Det er en Compaq Presario...
7
7

Styring vha. potmeter switching??
Jeg har en problematik,som jeg vil høre om nogen her kan hjælpe med evt. at løse... I forbindelse med en MiniCrosser (El-Scooter for pensionister/handicapede), har jeg følgende situation. En motor...
21
21