Latest threads in Electronics (Danish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Krympeflex
Hvad er krympeflix og hvad bruges det til.? Joa
12
12

hva bruger man til en dykpumpe?
Pumpen skal stå i en kælder hvor der ikke må laves så stort hul, at pumpen kan gå så langt ned at flyderen vil starte pumpen når der er vand. Kan man købe en eller anden dims til at lægge på...
25
25

Varta V6 HR Batteri
Hej, Nogle der kender en billig pusher hvor jeg kan købe ovenstående knap celle til rimelige penge? Kasper
1
1

Opladelige batterier bliver varme.
Opladelige batterier der bliver varme når de oplades er vel til at smide ud? Jeg kan ikke sådan bestemme hvor varme de er men har på fornemmelsen at de blive mere varme end de normalt skulle blive....
4
4

Databland på NEC transistor
Hej alle Jeg har nogle nye transistorer, antageligvis HF MOSFET, da den bor i et SOT103 lignende hus. Der står: K205 (K22) på den. Antager at der skal 2S foran, således dens fulde typebetegnelse er...
1
1

styring af flere lamper / dioder på kun EEN lidning ?
Hej er der nogen der kan styre flere ting p=E5 een ledning , Der er allerede stel og 12v, men jeg har kun een ledning tilbage jeg har siddet i min simulator og pr=F8vet med skifte-registre men har...
7
7

Hameg HM8134
Hejsa Jeg har en Hameg HM8134 med RS-232 interface på.. Jeg kunne godt tænke mig at få forbindelse til den fra computeren, men har ikke kunne finde noget som helst, udover en driver til LabView,...
3
3

lave 7,4 vdc om til 12 vdc??
Hej folkens! Det er nok dagens dummeste spørgsmål... Kan det lade sig gøre at omdanne 7,2 v dc til 12v dc med få midler, som ikke må fylde ret meget. Effekten der skal trækkes er 20-30 watt....
15
15

Strømforsyning til D-Link router?
Hej En af mine bekendte, har en D-Link router hvor strømforsyningen er stået af (der er ikke lys i routeren, og jeg kan ikke måle nogen spænning på udgangen af den. Den er mærket med et output...
12
12

Mangler - 7 volt til /6963C display
Hejsa Jeg mangler en variabel -7 volt til et T6963C display, er der en venlig sjæl der ved hvordan jeg kan lave det ud fra +5. MVH Allan
3
3

Kamera - blitz
Hejsa Blitzen i mit Canon Ixus er holdt op med at virke. Kan man selv skifte pæren - og hvordan tjekker jeg at det overhovedet er den der er gået? -- Søren Bay - IT-udstyr og meget andet til salg -...
2
2

IR Remote med learn funktion i nøgleringsstørrelse
Da remoten til vores gamle gamle bil er ved at give op søger jeg en ir remote med learn funktion. Den skal helst ikke være større end den kan være i en nøglering. - 1 knap er rigeligt. Er der...

løbelys med 4017
Hej Sidder og kikker lidt på et løbelys med en 555´er og en 4017, som vi alle kender, den meste simple måde for et løbelys.. men jeg tænker, kan man sætte en 4017´ere mere på så man kan lave...
2
2

Differenstermostat med udlæsning af temp
Jeg har ledt efter en styring til mit hjemmelave solfangeranl=E6g som var til at har fundet dette anl=E6g : der nogen der har erfaring med dette eller m=E5ske kan foresl=E5 noget bedre eller...
1
1

dk - teknik - elektronik ... må være min mentor...
som foreslået.. Jeg er ret ny hvad angår elektronik.. og udtryk .. Jeg har dog styr på strøm i forbindelse med elektrikker .. Til at starte med ville jeg gerne have noget forståelse for de...
16
16