Latest threads in Electronics (Danish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Tonestyring af lysbilledfremviser
emnet overlapper begge grupper: Jeg skal til at digitalisere mine gamle lysbilleder vha af et DSLR og en makrolinse og en Arduino til at styre det hele. i perfekt stand. Fremviseren har en kablet...
5
5

Sikring af batterier med stor max strøm
over hvad der kan ske hvis noget kortslutter. De kan give adskillige bagefter.
31
31

Weller AC spænding
Min gode gamle Weller loddekolbe mistede termostaten. Jeg fandt en "ny" magen til - 24VAC 40Watt. Karl Erik.
11
11

Fjernstyrede fisk?
Air Swimmers - Awesome RC Flying Shark and Clownfish!: Angry Birds Air Swimmers RC RIOT!: the flying shark in NYC by Casey Neistat: Glenn
7
7

Elektronik udendørs?
forhold kommer der vel overslag og lysbuer hvis der bliver fugtigt?
3
3

Reguleringssløjfe - spændningsstyret fo rstærker - nu med DIN rail
Vac FS. Dette signal ryger ind i en TRMS converter og et fint 0-10 Vdc signal Trms->DC mondulet har jeg fundet. 230 V vindingen ). MEN, at finde en VCA ( Voltage Controled Amplifier ) mondul er mig...
4
4

Endelig: En offentlig elektronik konkurre nce med et højt mål
(Svar til dk.teknik.elektronik ) 26. jul 2014, Google vil give en million dollar til opfinderen af en lille vekselretter. Det bliver interessant: Nogle af kravene: Citat: "... * Must be able to handle...
4
4

Patchkabel Cat. 6 og Cat. 5
bruger en gruppe med aktivitet, og hvor jeg ved der findes personer med viden.. ;) Men modtagne cat. U/UTP 568B kabler var der ikke hul igennem (passende uden problemer, medens et spritnyt 5 m. cat. 6...
5
5

Magnetiske sensorer
Er der nogen, der ved hvilken type magnetisk sensor der bruges i de Er det protonmagnetometre, fluxgate eller noget helt tredje?

Jostykit og Circuit Design
printplader, fra Jostykit og Circuit Design. CD beskrivelser? Er der nogen der har ideer til hvordan sagen gribes an? - adresser, firmaer, forlag, kontakt personer osv. af CD's beskrivelser af...
7
7

NiFe akkumulator med 30-90 års levetid; o p til 90 Celsius
(Svar til dk.teknik.energi ) solenergi og vindenergi. Hvem kan finde ud af hvad den koster og hvor Oct 15, 2013, NiFe Batteries Said to Outperform VRLAs: Citat: "... When energy available over the...

Bygge switchmode, for varm FET
Hej Jeg er ved at lave en stepup til nogle solceller. Fra 60V til 230Vdc, ca. 80W. Det er en klassisk stepup eller boost converter, spole i serie, FET til stel, diode i serie, lyt til stel. Nogen der...
41
41

HMC5883L selvkalibrering
Jeg leger for tiden lidt med Arduino og HMC5883L magnetisk sensor.
2
2

hvilken kondensator
Hej sploderede. eg tror bare den sidder hen over plus og minus for at glatte den pulserende Billedet kan ses her Knud
6
6

Oscilloskop, spektrumanalysator, frekvenstæller , voltmeter, funktionsgenerator print
Har det interesse?: XMEGA Xprotolab: Video: Xprotolab - Miniature Oscilloscope and Waveform Generator: Glenn Gabotronics - Development Boards and Electronic Kits
3
3