Sam svoj majstor usb punjaè za mobitel

Trebam usb punja=E8 za mobitel do sutra a sve trgovine su zatvorene. Napravio sam najjednostavniju verziju sa L7805CV na malom hladnjaku, radi ali se hladnjak ve=E8 nakon pola sata upotrebe zagrije toliko da se nemo=BEe dr=BEati prst na njemu.

=A9to koriste tvorni=E8ki punja=E8i ? Otvorio sam jedan sa podesivim izlaznim naponom, ima Lm317 na minijaturnom hladilu i preida=E8 koji preklapa otpornike za Vref. Naravno da se i on grije ko blesav.

Znate li za neku bolju shemu sa komponentama koje bi mogao imati u gara=BEi ili da stavim veci hladnjak ?

Reply to
Grunf
©to koriste tvornièki punjaèi ? Otvorio sam jedan sa podesivim izlaznim naponom, ima Lm317 na minijaturnom hladilu i preidaè koji preklapa otpornike za Vref. Naravno da se i on grije ko blesav.

Znate li za neku bolju shemu sa komponentama koje bi mogao imati u gara¾i ili da stavim veci hladnjak ?

Probaj smanjiti struju punjenja

Reply to
Amaro

Mo=BEda da dodam LM317 iza L7805 i tako ograni=E8im stuju ?

Reply to
Grunf

Uzmi neki cooler s ventilatorom od procesora i pazi da struja punjenja nije prevelika. Tvornicki su vecinom SMPS.

--
________
Pozdrav,

Na=B9ao sam par LM317T regulatora, Mogu li po ovoj =B9emi

ograni=E8iti struju na 500mA nakon 7805 sa kojim spu=B9tam napon na 5v ? Sve testove radim sa starim mobitelom jer se bojim da ne spr=BEim novi mob :)

Reply to
Grunf

Na internetu sam na=B9ao vi=B9e =B9ema usb punja=E8a za auto sa 7805, dakle

500mA verzija. Ja sam korisitio LM7805CV koji daje do 1.5A na izlazu, mogu li ograni=E8avanje struje jednostavno rije=B9iti tako da stavim obi=E8ni 7805 koji ionako nemo=BEe dati vi=B9e od 500mA na izlazu ?
Reply to
Grunf
500mA verzija. Ja sam korisitio LM7805CV koji daje do 1.5A na izlazu, mogu li ogranièavanje struje jednostavno rije¹iti tako da stavim obièni 7805 koji ionako nemo¾e dati vi¹e od 500mA na izlazu ?

Zasto stavljati slabiji regulator? Grijat ce se jos vise, probaj kakav jaci otpor staviti da struja ne ide preko 200-300mA jer ako baterija *natekne* punjac ce ti biti najmanji problem. :)

Reply to
Amaro

Odlu=E8io sam ga kupiti :) Na=B9ao sam par slika tvorrni=E8kih punja=E8a i vidim da su puno pametnije slo=BEeni od jednog linearnog regulatora na velikom hladnjaku :) Za manje od 100kn koliko ko=B9ta gotovi punja=E8 se ne isplati risikirati...

Reply to
Grunf

Na novijim mati=E8nim plo=E8ama i laptopima nalazim dodatni usb ulaz za ure=F0aje koji trebau vi=B9e od 500mA za rad. Po ovome ispada da se na taj ulaz nesmiju spajati mobiteli jer sa usb- a vuku onoliko struje koliko izlaz mo=BEe dati ?

Reply to
Grunf

Prije regulatora serijski ubaci otpornik 5oma/10W i obavezno na regulator stavi kondezatore 330nF.

Pametna odluka! Imam laptop na kojem je biv¹i vlasnik uspio 'skuriti' dva USB-prikljuèka...

Nisi rekao koji ulazni napon ima¹. Pretpostavljam da se radi o 12V. Imam neki USB adapter za auto, i unutra je nekakav mali step-down DC-DC èip, tako da je grijanje zanemarivo. Ne znam o kojem se toèno èipu radi, ali ima ih poprilièno, samo googla¹ "high efficiency step-down".

Reply to
[.Night.]

Da se nadove¾em na sebe, èip je : MC34063L.

Reply to
[.Night.]

Ovi sa slika koje sam na=B9ao na internetu su bazirani na istom tom ic- u.

Reply to
Grunf

Ja da radim nesto takvoga bilo bi neki step down switcher. Nazalos dizajn switcher napajanja iziskuje kupovanje komponenata izvana.

Ovaj cipic sam ja=20 koristio i pokazao se dosta dobar i poprilicno jeftin cca 0.5=E2=82=AC = komad.

Reply to
RockyO