Re: Elektromotor za brisaèe - amper¾a

Koliko je ampera potrebno elektromotru za brisaèe? Oni ¹ta se nalaze u autima.

Moj na okretaèu ra¾nja vuèe od 2-4 Ampera prema kazaljci na punjaèu, ovisno o optereæenju tj.ovisi koliko je peèenica dobro balansirana :-)

Reply to
- Zoki -

autima.

Nikakvu regulaciju nema, reduktor i to je to, za jedan krug mu treba po sjeæanju oko 10-15 sec, morao bi izmjeriti. Ako ba¹ hoæe¹ regulaciju dalo bi se slo¾iti preko PWM-a ali mislim da to nema potrebe.

Reply to
- Zoki -

sjeæanju

potrebe.

okr/min,

4-15 okretaja u minuti, kolika ti je sad brzina okretaja osovine kad je na 12V? Ne znam za koju primjenu ga misli¹ koristiti ali sa mehanièkim reduktorima poveæava¹ moment tako da ako ti se osovina motora pri 12V veæ sad okreæe bar 50% br¾e (22 o/min ili vi¹e) bilo bi dobro razmisliti o nekakvom reduktoru da ga spusti¹ na 15 o/min (lanèanici od bicikla npr.) i onda ga dalje regulira¹ sa PWM-om. PWM (pulse wide modulation) ti nije ni¹ta drugo nego sjeckanje napona napajanja (12V) s tim da mijenja¹ omjer vremena kada je napon prisutan (ON) i kad nije prisutan (OFF), i onda sa tim isjeckanim naponim napaja¹ motor . Efekat toga je da smanjuje¹ efektivan napon na motoru s tim da za razliku od linearnih regulatora PWM regulator ima puno manju disipaciju snage na sebi pa ti nisu potrebna nekakva velika hladila za tranzistiore.

Buduæi da se smanjenjem napona na motoru smanjuje i snaga motora a efekat je smanjenje brzine okretaja ne znam ¹to si mislio pod ovom reèenicom "a da se ne izgubi snaga". Regulacija brzina vrtnje bez gubitka snage mo¾e¹ izvesti jedino sa mehanièkim reduktorima sa vi¹e brzina ili nekakvim varijatorima.

Mada postoji moguænost i da se izvede kontrola brzine elektrièno bez "gubitka snage" i bez mehanièkih promjenljivih reduktora ali tada bi morao pratiti brzinu vrtnje osovine i vraæati informaciju na PWM koji bi onda vr¹io korekciju napona na motoru i dr¾ao ga stalno na zadanoj brzini ali to ti onda komplicira izvedbu i nije ba¹ trivijalno za slo¾iti.

Reply to
- Zoki -

Pozdrav

Pustimo mi razanj i masnoce u krvi ! Imam Peglicu (Fiat 126) ,gdje nabaviti neki elektromotor

36V ili 48V ili nesto slicno ,par KW ?? Ili postoji li kakav pretvarac , pomocu kojega bi se mogao koristiti motor za 220V mono ili trof. ,a da uspije to pokrenuti ? Broj okretaja trebao bi biti bar malo iznad 1500 u min. jer bi se onda mogao koristiti prenos (getriba) ,a tu je vec rijeseno niz problema (diferenc. , rikverc itd)

Dr Wagner

Reply to
Bezimeni

Probaj na otpadu. Elektricni viljuskari imaju DC struju. Baterija je na njima najosjetljiviji dio, pa ostaje hrpa zeljeza posto to rikne.

Reply to
Fido

Ajd navrati:

oldtimer