Mjerenje RF zračenja

Pozdrav.

Radi se o strojevima za visokofrekventno zavarivanje PVC i PU materijala.
Rade na frekvencijama cca 27MHz.

Dakle, molim ako znate nekoga tko ima potrebnu opremu da mi javite.

LP,
Damir

Re: Mjerenje RF zračenja

HAKOM.

Makar, meni to ne izgleda ko problem zbog RF-a, jer da bi PC i oprema
popizdili mora biti veliko polje. Provjeri dal taj stroj ima dobro

--
Pozdrav!

     Tomy, 9A5ALL

Re: Mjerenje RF zračenja

i dobro uzemljenje

gdi nebi od malo VF polja
:-)
kaj nekad nisu te varilice radile na 3-6Mhz ?

Re: Mjerenje RF zračenja

I je vrlo jako polje.
http://www.njuskalo.hr/strojevi-alati-ostalo/stroj-vf-visokofrekventno-zavarivanje-oglas-5472758

Iako se samo varenje ne radi elektromagnetskim valom, ali on je tu
neizbjezan nusproizvod.
Izmedju plocica pod visokim naponom i visoke frekvencije  postavi se
plastika, koja se kao los dielektrik zagrijava i vari.
S obzirom na snagu, da se samo 5% izraci kao radio val, eto ti smetnji, a tu
je vjerojatno citav radni stol, koji
moze biti kao na ovom oglasu 12 m  jedna elektroda, i gle slucaja tocno na 1
valnoj duzini.

Mjerenjem tog zracenja nece nista saznat, osim da je jako.
Mislim da se tu ne da nista napravit energetskim uzemljivanjem, pa cak ni
radnog stola, time se moze dobit jos veca smetnja,
bolje je odzemljit radni stol ako je na energtskom uzemljenju.
Propisi su vjerojatno takvi da se uzemljit mora, Dobro uzemljenje bi bila
traka odma ispod radnog stola, ili najkracim putem van sa bakrenom cijevi
na uzemljenje
koje ne treba biti bas dugo kao energetsko, dosta je 2 ili 5m.
A na svim uredjajima podloznim smetnji, stavit prigusne toroidne na kabele,
mrezne kabele, kabel misa i tipkovnice omotat oko toroida.

Uzemljenjem je i sam posluzioc elektroda, sto ne bi bio da uzemljenja nema,
pa bi ga trebalo izolirat od zemlje,
ali ne gumom, linoleumom ili slicnim elektricarskim zastitama, jer na 27 MHz
oni su vodljivi i losi su dielektrici. Bolja je suha daska.
Dobar je teflon, ali skup.
A valjda im proizvodjac preporuca zastitu, ja na tome ne bi vario.

Re: Mjerenje RF zračenja

Da, tu je jedan stroj 12kW, a drugi 20kW. Strojevi su
http://www.fiabmachines.com /, ali ima jedan i iz Komina koji se ne koristi

zavarivanja.
Serviser ima samo indikator ako je polje prejako.

LP,
Damir

Re: Mjerenje RF zračenja

Provjeri ti u uputama kaj vele za uzemljenje, da ne bi bilo po Perinom

;-)

onda kreni na PCje.
Imali smo takve probleme sa puno manjim snagama VFa
i sve je "nestalo" kad smo PC kante propisno uzemljili

Plus koja feritna jezgra na kabelima i provjera PSU tj. ugradnja

ko da nije postojao.
PC se ludirao na 100w u KV spektru kraj njega.
Sad sa 1kw nema problema.

Re: Mjerenje RF zračenja

I nisu, to mozem objasnit.
Energija elektricnog polja na 27 MHz se ne ponasa kao ona iz gradske mreze.
27 MHz ne mozes uzemljit, odnosno izjednacit potencijal radnog stola sa
zemljom
ako je stol ili kabel uzemljenja duzi od cetvrtinu valne duzine, odnosno 2,6
m.
Kratlo spojen vod duzine pola valne, odnosno 5,2m, 27 MHz ne vidi kao kratki
spoj nego kao
otvoreni vod.

Tvoj stroj se krece kapacitivnom elektrodom po stolu duzine 40m.
Po stolu nastaje tzv stojni val, http://en.wikipedia.org/wiki/Standing_wave
poznat radiamaterima i profesionalcima.

Tvoj stol zraci radio val, koji pravi smetnju.

Posto elektrodu za varenje stroj voza po duzini stola, na svaka 5,2 m
pojavljuje se minimum i maksimum
zracenja, odnosno smetnje, i ne pocinje od pocetka stola te ovisi o duzini
stola.
Ali na  duzini 40m mogu se utvrdit minimumi i maksimumi, i vidjet kako te
trazit nacin kako maksimume smanjit.
Znaci, nadje se tocka recimo minimuma, voza se 2,6m po stolu i doci ce se na
maksimum, te za slijedecih 2,6m
ponovo na minimum i tako po cijeloj duzini stola.
U radiokomunikacijama je to korisna pojava, spajanjem na odredjenu tocku
stapa antene, dobije se maksimum zracenja odnosno prilagodjenje.

instrumentom sa svitkom, detektorskom diodom i pokojim
otporom, kondom i preklopnikom
http://www.chipoteka.hr/artikl/6325/instrument-ugradni-50-ua-dc-60x46-mm
te nekom antenicom, i postavis ga nekoliko metara od stola te varis ovako i
onako, pomices elektrodu po duzini stola.
Kosta manje od 100kn.
Ako se hoces eksperimentirat javi, i mislim da je to bolje nego zvat nekoga

nece znacit,
a nece se htjet satima zajebavat dok ti eksperimentiras varenjem, i pitanje
hoce li mu past na pamet postojanje stojnog vala i ovoga sto
sam opisao.
Stojni val je tu kljucan zasto smetnje nekad ima, nekad nema.

Re: Mjerenje RF zračenja

http://www.qsl.net/n9zia/wireless/pics/rfprobe.gif?

Damir

Re: Mjerenje RF zračenja

kanalu, i ako je udaljen 10-20km a signal 9,
onda je zracenje jako.

Re: Mjerenje RF zračenja