Kako napraviti UZEMLJENJE na utiènici?

Naime, primjetio sam da mi je kuæi¹te "pod naponom", odnosno u praksi to znaèi da je uvijek malo naeliktrificirano, a desilo mi se da sam primio kuæi¹te i radijator istovremeno, pa me je "stresla struja"...

Kako to ne mo¾e biti dobro niti za jednu komponentu, pitanje je kako napraviti uzemljenje utiènice koja nije uzemljena. Naime, ni jedna u ku¾æi nije, pa ako ima neko rje¹enje, a da ne moram razvaliti pola kuæe...

Hvala

Reply to
Lucas

Imao sam istih problema. Kod instalacije struje bi trebale biti 3 zice: faza, nula i uzemljenje. Uzemljenje je cesto izostavljeno u starijim kucama i zgradama, no postoji vrlo jednostavno rjesenje. Kao prvo, moras imati uticnicu koja ima uzemljenje (TZV. "¹uko-utiènica"), koja kosta (bas sam danas kupio u pevecu :-))) ) oko 16 kn. Kad si kupio uticnicu, iskopcas struju (pronadjes koji osigurac..). Izvadis staru uticnicu, te na novoj uticnici spojis komadicem zice (4-5cm) uzemljenje i onu rupu na koju ces spojiti nulu (nula je ona zica koja nije imala struje dok jos nisi izvadio osigurac...a to naravno provjeris ispitivacem). Dakle, nula i uzemljenje su sada prakticki spojene. Jos spojis fazu na drugu rupu, vratis uticnicu na mjesto i to bi trebalo biti sve. Ako ti ovo i nije bas jasno (a tesko je bas ovako opisati cjeli postupak) bolje nemoj nista radit nego pitaj nekog ko ti je tam blizu da napravi ak zna...Nadam se da je pomoglo...

Pozdrav!

Reply to
dr.tonky

Èesto je dovoljno okrenuti utikaè za 180 stupnjeva. Sada je jedan od polova u kontaktu sa masom i to je kod tebe na ¾alost faza. Okretanjem za 180 st. to æe biti "N". Recept dr.tonkyja ne bi preporuèio. Tako se radilo nekad (prije 15-20god) i to se mo¾e podvesti pod tzv nulovanje koje je i onda bilo dozvoljeno samo na strani razvodne ploèe a nikada na utiènici (zakonom je zabranjeno jer je opasno). Ako se ¾eli uzemljenje instalacija mora biti izvedena sa 3 vodièa, a treæi vodiè (¾uto/zeleni) se spaja na uzemljenje utiènice i razvodne ploèe.
Reply to
Dambo

Nekako mislim da ovo ne prolazi kod PC i sli?nih ure?aja koji imaju Y filter na napajanju

--
Gimzo
Reply to

Zasto je nulovanje opasno?

Reply to
Crni maèak

Najjednostavnije ti je na uticnici u zidu spojiti uzemljenje i nulu ako nemas zuto-zelenu zicu za uzemljenje. Ako ne znas kako to napraviti prepusti nekom elektricaru, ne igraj se s onime sto ne mozes sam.

Reply to
Crni maèak

Ne jednom se dogodi da pri radovima na trafostanici, prikljuèku kuæe ili stana, radovima na ploèi stana doðe do zamjene vodièa. (privremenim jer se to uoèi i popravi). Ako je instalacija ispravna time se ne mo¾e dogoditi ni¹ta lo¹e, ali ako je za¹titno uzemljenje vezano uz N vodiè mo¾e biti opasno. Plus toga kod sistema nulovanja nije moguæa ugradnja najefikasnije za¹tite instalacije - FID (strujne) za¹titne sklopke. Zbog toga je sistem nulovanja odavno napu¹ten, svaki strujni krug instalacije MORA biti izveden sa 3 ili 5 vodièa (osim el. motora 4), uzemljenje MORA biti ¾uto/zelena ¾ica, nula MORA biti plava. A dozvoljeni sistemimI za¹tite su TN (podgrupe TN-C (najbli¾e nekada¹njem nulovanju) , TN-S), TT ili IT.

Reply to
Dambo

to vam se zove "brikanje" i cesto ljudi koriste i nije bas po propisima, al je solidno rjesenje...

Reply to
Zloæo

Upravo kako Crni macak ka=9Ee.I nitko nemo=9Ee zamjeniti faze.Nula u tvojoj uticnici je uzemljenje trafo stanice.

Reply to
maxxp

Oèito iskustvo govori iz tebe. Dugo se bavim izvoðenjem instalacija i postrojenja (trafostanica, insstalacija jake i slabe struje). Izvodim ispitivanja i izdavanje protokola o ispravnosti elektroinstalacija. Znaèi direktni, indiretni dodir, uzemljenja, gromobrana otpor izolacije ... Napravio sam puno stvari mimo propisa, ali NIKADA nisam drugome dao preporuku za ne¹to gdje njegova sigurnost ovisi o postupcima drugih.

Reply to
Dambo

Mo¾e biti sva¹ta, jer ja sam sva¹a vidio.

Lo¹e instalacije, u ¹to se ubraja lo¹a konstrukcija,izvedba ili starost.

Najlak¹e rje¹enej u sluèaju konfjutera. Odspoji vod uzemljenja, jer je evidentno da i tak uzemljenje nema¹. Ovo ¹to te pukla struja je najvjeroatnije posljedica razlike napona zbog lo¹eg nulovanja, i mislim da te nije "puklo" 220 nego neka manja razlika AC napona. Uzmi multimetar pa izmjeri.

Reply to
miha

ne nego nulovanje i cesto se radi

Reply to
Kresimir Pecnik

Ha,ha...u pravu si.No za razliku od mene, ti mu mo=9Ee=9A strucnije pomoci,a mail ce se pobrinit da to samo vas dvojica znate.

Reply to
maxxp

"Brikanje"

LOL

Reply to
Crni maèak

Pitanje nisam postavio zato jer to ne znam. Ne mislis valjda da bi covjek trebao rasturit citavu kucu/stan i uvesti nove instalacije kad mu je nulovanje najjednostavnije rjesenje.

Reply to
Crni maèak

Prestao sam fusati prije 15 godina i hvala ti boze nije mi sila da ovdje trazim posao. Ne znam koji su tvoji motivi ali samo zelim covijeku dobro.

PLONK

Reply to
Dambo

Samo pazi da ne brikas fazu i napravis dar-mar u svom kucistu :)

--

My mind works like lightning... one brilliant flash and it's gone.
ICQ: 315-337-477

Prijatelju, samo ti brikaj uticnice. Nemoj se zamarati standardima u Americi i Europi, mi smo jos LY daleko od njih i po organizaciji rada, a bogami i po PLACAMA, kojih skoro pa i nemamo.

--

My mind works like lightning... one brilliant flash and it's gone.
ICQ: 315-337-477
Reply to
Ragnarök

Ohoho, pa ti si jedan od onih sto prodaju maglu po firmama?! Pa sto odmah ne kazes, nego nam tu prodajes *zastitu na radu*?

--

My mind works like lightning... one brilliant flash and it's gone.
ICQ: 315-337-477
Reply to
Ragnarök

Moze li netko objasniti sto je to "brikanje".

Vidim da su mi doma u suko uticnicama spojene nule iz zida sa onim limicima suko uticnice. Da li je to imalo prihvatljiv nacin zastite u nedostatku treceg voda-uzemljenja? U kuci mi je sva instalacija napravljena sa 2 zice, nula i faza i to lijepo utopljene u zbuku.

Hvala

Reply to
Ivan