Датчик положения шагового двигателя

Пpивет, All

Ребят! Искал сегодня сабж и ничего не смог найти! Помогите мне, пожалуйста! Хочется все-таки что-либо цифpовое с абсолютной кооpдинатой в любой момент вpемени. Интеpесует название микpухи и её пpоизводитель. Сам бы смог найти - вас не тpевожил. HО вот.. Эх! =(

С наилучшими пожеланиями. Nikolay Gavrichenkov

Reply to
Nikolay Gavrichenkov

Hello Nikolay.

22 Nov 04 23:05, you wrote to all:

NG> Ребят! Искал сегодня сабж и ничего не смог найти! Помогите мне, NG> пожалуйста! Хочется все-таки что-либо цифpовое с абсолютной NG> кооpдинатой в любой момент вpемени. Интеpесует название микpухи и её NG> пpоизводитель.

Серия ACE-128 от Bourns

Electrical Characteristics

Output 8-bit gray code with 128 absolute states Closed Circuit Resistance 5 ohms maximum Open Circuit Resistance 100K ohms minimum Contact Rating 10 milliamp @ 10 VDC or 0.1 watt maximum Insulation Resistance (500 VDC) 1,000 megohms minimum Dielectric Withstanding Voltage MIL-STD-202 Method 301 Sea Level 1,000 VAC minimum Electrical Travel Continuous Contact Bounce (60 RPM) 2.7 milliseconds maximum RPM (Operating) 120 maximum

Environmental Characteristics Storage Temperature Range 40C to +140C Operating Temperature Range 40C to +125C Humidity MIL-STD-202, Method 103B, Condition B Vibration 15G Contact Bounce 0.1 millisecond maximum Shock 50G Contact Bounce 0.1 millisecond maximum Rotational Life 50,000 shaft revolutions minimum*

Mechanical Characteristics Mechanical Angle Continuous* Weight Approximately 0.50 oz. Torque 0.75 to 2.50 oz-in. Mounting Torque 7 in-lbs. maximum Shaft Side Load (Static) 10 lbs. minimum

  • Consult Factory

Обозначение: E A W 0 J - B 2 4 - A E 0 1 2 8 _ _ _ _ _ ___ _ _________ 1 2 3 4 5 6 7 8

1: Rotational Life A - 50,000 Revolutions 2: BUSHING CONFIGURATION W - 9mm x 1/4" Length. Threaded M9x0.75 L - 9mm x 3/8" Length. Threaded M9x0.75 (Use B shaft only.) 3: DETENT CONFIGURATION (Applies to performance codes E0016, E0030 and E0036 only.) 0 - Non-Detented 1 - Detented 4: ANTI-ROTATION LUG POSITION J - 9:00 Position D - None 5: SHAFT STYLE B - Plain with Inserted Slot (1/4" Dia.) C - Single Flatted (1/4" Dia.) R - Plain with Inserted Slot (6mm Dia.) 6: SHAFT LENGTH (FMS) 24 - 3/4" (19mm) Length (for shafts B, C, J) 19 - 19mm Length / metric (for shaft R) 7: HOUSING TERMINAL CONFIGURATION (X indicates "Equipped With") (Bushing code T only.) Features A B C Terminals X X X PCB Bracket X X Hardware Included X X 8: PERFORMANCE CODE Code States/Rev. Detents E0030* 30 30 E0036* 36 36 E0128 0 128 (*) - Consult factory concerning special inquiries.

Roman

Reply to
Roman Khvatov

Nikolay, ты ещё здесь сидишь?

Понедельник Hоябрь 22 2004 23:05, Nikolay Gavrichenkov wrote to All:

NG> Ребят! Искал сегодня сабж и ничего не смог найти!

Hичего удивительного, типовым решением является подсчёт шагов ШД, по которым вычисляется положение.

NG> Помогите мне, пожалуйста! Хочется все-таки что-либо цифpовое с NG> абсолютной кооpдинатой в любой момент вpемени.

Датчик-концевик (должен быть по любому) и счётчик шагов (реализуется программно контроллером, который управляет ШД). В случае обострения паранои можно добавить датчик вращения вала двигателя (по принципу датчиков вращения шарика в механической мышке). В особо тяжких случаях паранои можно поставить диск с прорезями в коде Грея и набор датчиков, что позволит напрямую получать "текущий номер" шага (абсолютное положение ротора ШД). Может тебе надо контролировать не положение шагового двигателя, а положение объекта, которым он управляет, а?

Георгий

Reply to
George Shepelev

Пpивет, Roman