Problem with Atmel 90s2313 / Probleem met Atmel 90s2313

Translate This Thread From English to

Threaded View
Hello i've got a problem with the Atmel 90S2313.

I have connected a LCD display and i want to use two ports for output.
I am using the ports PortB.1 & 3

After setting port 1 high port 3 must been set high but port 1 becomes
low instead of staying high. What am i doing wrong? Here is a little
piece of code i am using.

Config Pinb.1 = Output
Config Pinb.3 = Output

Sub Sendstartstopcondition
      Cls
      Home Lower : Lcd "START/STOP DATA"
      Set Portb.3
      Waitms 2000
      Home Upper : Lcd "START/STOP CLK"
      Set Portb.1
      Waitms 2000
      Home Lower : Lcd ""
      Reset Portb.3
      Waitms 2000
      Home Upper : Lcd ""
      Reset Portb.1
      Waitms 2000
End Sub

Can anyone help me?

Re: Problem with Atmel 90s2313 / Probleem met Atmel 90s2313
Hoi Erwin,

Ik neem aan dat je bascom-avr gebruikt, en dan moet je er ff rekening mee
houden dat standaard de LCD op poort B is ingesteld.
De instelling vindt je onder options, compiler, lcd. Als bascom dus de
standaard lcd instelling gebruikt, gaat dat in tegen de andere instellingen.

Probeer anders eerst eens in de simulator of het werkt!

Groeten Peter

Re: Problem with Atmel 90s2313 / Probleem met Atmel 90s2313

Peter bedankt.

Maar het is dus wel mogelijk wat ik heb bedacht begrijp ik.
Hoe zou ik dit dan moeten regelen?

Erwin

Re: Problem with Atmel 90s2313 / Probleem met Atmel 90s2313
Je kunt dus in plaats van de genoemde B-poort een pin op de a-poort nemen,
of onder de genoemde optie de lcd-pinnen anders configureren.

En test eventueel eerst in de simulator van bascom-avr.

Probeer anders eerst het deelprogramma te schrijven waar je problemen mee
heb en te simuleren en bouw vervolgens pas de rest van de software er
omheen.

lees eventueel de sample map eens door.

Je kunt trouwens ook zoeken in de mailgroep van bascom via google:
site:grote.net bascom pin

Groeten Peter

mee
instellingen.

Re: Problem with Atmel 90s2313 / Probleem met Atmel 90s2313

Peter, nogmaals bedankt.

Inderdaad na even speuren heb ik het opgelost en ook nog met
bovengenoemde poortjes. De volgende regel was de oplossing:

Config Lcdpin = Pin , Db4 = Portb.4 , Db5 = Portb.5 , Db6 = Portb.6 ,
Db7 = Portb.7 , E = Portb.2 , Rs = Portb.0

Daarnaast moest ik ook de regel $lib "lcd4.lbx" verwijderen.

Heb ik nog één probleempje, de simulator werkt bij mij niet helemaal
goed omdat hij steeds op het commando Waitms ... blijft hangen.
Maar goed kom ik ook wel weer uit hoop ik.

Erwin

Re: Problem with Atmel 90s2313 / Probleem met Atmel 90s2313

knip

1e regel van je testprogramma moet je eens het volgende commando zetten:

$SIM

Let op dit te verwijderen als je in de chip ga testen!

Eventueel in de simulator sim timer en/of  refresh variables aanvinken.

Groeten Peter

Site Timeline