Zapper

Zapper =C4r en liten l=E5da som producerar fyrkantv=E5gor. Ok, det =E4r v=E4l bra men eftersom jag inte =E4r s=E5 utbildad i engelskspr=E5klig gramatik s=E5 undrar jag, vad menas och betyder "positive offset"? mer information om den lilla l=E5dan finns p=E5

/G=F6ran

Reply to
goran.soderlind

Hej Göran!

Positive offset betyder vad jag vet att signalen har en DC (likspännings) komponent den befinner sig s a s över o-linjen för det mesta.

Skulle kunna fungera om det är högspänning men lågspänning måste vara båg ;-)

/Svempa

Reply to
Svempa

Positiv offset är som du beskriver men signalen skall alltid befinna sig på en positiv DC-nivå.

Ex. Fyrkantsvågen pendlar mellan två positiva värden i förhållande till jord (Ground - 0 Volt)

2 Volt> _ _ | | | | 1 Volt> |_| |_| |_|

0 Volt ----------------------> Hz

I övrigt så verkar hela system att sväva ut helt i det blå och verkar vara en variant av Dr.:"X" elixir. :-)

/bengan

Reply to
Bengan

Ok, tror jag f=F6rst=E5r. Hittat n=E5gra scheman nu. Det h=E4r exemplet borde ge ett litet plus =F6ver 0-linjen.

f=F6rsta exmplet h=E4r ocks=E5

men de =F6vriga verkar suspekta om de ska uppfylla kraven f=F6r "positive offset". Men jag =E4r ju ingen expert.

/G=F6ran

Reply to
goran.soderlind

Jo det kanske det är.

Tramssida klippt

Är du med i sajentologerna också?
Reply to
Gunnar Gren

Glömde denna

Gunnar Gren

Den här kan du få som plåster på såren

Gunnar Gren

Vi pratar bara om elektriskt relaterade grejor h=E4r. Scientologernas E-meter skulle vi eventullt kunna diskutera. En s=E5n skulle jag g=E4rna bygga ihop om jag hade ett vettigt schema.

/G=F6ran

Reply to
goran.soderlind

nde

Jag kommer =E5tminstone att l=F6da ihop en zapper. Sen om jag t=F6rs testa den, p=E5 mig sj=E4lv, det vet jag =E4nnu inte. Alltid kan man v=E4l anv=E4nda den till n=E5got. Om man stoppar ner de d=E4r r=F6rstumparna som man ska h=E5ll i h=E4nderna, stoppar ner dem i marken alldeles n=E4ra ett mullvadsh=E5l s=E5 kommer kanse mullvadarna att flytta n=E5gon ananstans, bort fr=E5n mina tr=E4dg=E5rdslan= d=2E

/G=F6ran

Reply to
goran.soderlind

snipped-for-privacy@gmail.com skrev i news:1185245704.183294.127960@

57g2000hsv.googlegroups.com i swnet.teknik.elektronik den ti 24 jul 2007 04:55:04a

Zatter heter det,finns på tv6, stargate SG 1.

--
Usenet Perkele Rulez

perv perv perv perv
Usenet Rulez