Uppochner vända musen krånglar

En track ball =E4r det. Rullar jag kulan upp=E5t s=E5 r=F6r sig pekaren upp

1 cm och 2 ner. Och slutar i underkant. Lyfte av locket, och tog v=E4ck kulan. Snurrar jag p=E5 h=E5lskivan s=E5 funkar den. Snurrar jag p=E5 "hjulet" som ligger n=E4rmst kulan s=E5 gungar pekaren? Trots att h=E5lskivan ser ut att snurra r=E4tt. Varf=F6r?

Varf=F6r trackball? Den kr=E4ver liten yta. Ingen musmatta. Bekv=E4m i kn=E4t. B=E4ttre k=E4nsla =E4n gammal "kulmus".

Reply to
buss100

Bara kände att frågeställningen krävde experter på "kul mus" så jag korspostade vidare till expertgruppen.

--
Reply to: crister (at) minister (dot) com

EU-medborgare och V8-partist - "Rör inte mina V8-or".
"Den enda goda miljömuppen är en komposterad miljömupp!"

Detta inlägg omfattas av lagen om upphovsrätt, nu för stunden
och fram till 70 år efter min död.
Reply to
Crister Sporrong

Crister Sporrong skrev Thu, 23 Mar 2006 21:25:36 +0100 i meddelandet :

Honung!

--

I'm not a complete idiot. Some parts are missing!
Reply to

Lägg väl märke till att musen är "Bekväm i knät."

Reply to
Pierre

pp

Komiskt blir det om man missf=F6rst=E5r. Men fr=E5gorna =E4r seri=F6sa. Misst=E4nker att du som l=E4ser detta sitter med musen i handen :-) Utan att reagera f=F6r det.

Reply to
buss100
1 cm och 2 ner. Och slutar i underkant. Lyfte av locket, och tog väck kulan. Snurrar jag på hålskivan så funkar den. Snurrar jag på "hjulet" som ligger närmst kulan så gungar pekaren? Trots att hålskivan ser ut att snurra rätt. Varför?

Varför trackball? Den kräver liten yta. Ingen musmatta. Bekväm i knät. Bättre känsla än gammal "kulmus".

Har du något anslutet på en serieport?? Om det finns något på en serieport så händer det att Windows blandar ihop data från den med musdata på PS2-porten eller musdaa från USB.

Finns en bot för sådant hos MS, hittar det inte just nu.

Thomas

Reply to
Thomas Lindberg

Pierre skrev:

Köp en ny

Reply to
Roger Jansson

dar ihop

Japp den sitter i serieporten. Felet =E4r mekaniskt se ovan. En liten =F6kning i glappet p=E5 axlen orsakar felet. S=E5 liten =F6kning att det inte k=E4nns. J=E4mf=F6rt med horisontal delen. Har inte listat ut vad som h=E4nder i l=E4sgafflen =E4nnu. L=E4sgafflen =E4r i 2 separata delar. Kanske byta plats p=E5 dessa med dem p=E5 horisontal delen?

Reply to
buss100

Det l=F6ser m=E5nga problem. Men vi hempulare lagar hellre. Ex. 23:54 fredag en kabel har sl=E4ppt. L=F6sning 1 l=F6da. L=F6sning 2 Vara utan ex. datorn till m=E5ndag-ett =E5r f=F6r att spara ihop till en ny. Tror jag v=E4ljer l=F6sning 1.

Reply to
buss100