TV i villa?

Hej!

Flyttar från hyreslägenhet till villa och nu måste man ju välja sätt och leverantör för att se på TV. I lägenheten var det enkelt: monopol från Comhem och addera en box så blev det fler kanaler.

Nu är det dax att flytta till villa och vilka möjligheter har jag, dels olika tekniker (parabol/satelit, digitala marksändningar, IP-TV, ???), vilka leverantörer finns, framtidssäkert, se och spela in flera olika kanaler samtidigt och annat bra att tänka på? Kan man i något fall återanvädna min SAGEM digitalbox jag haft till comhem i lägenheten? Inte för att den var så bra men kanske den kommer till pass jsut för att kunan se/spela in flera olika kanaler samtidigt.

Tack på förhand!

/Patrik

Reply to
Patrik Törnkvist

Den är nog bara gjord för DVB-C och kan därmed bara användas till kabelnät. För satellit behövs box för DVB-S och för marksänt DVB-T.

"Patrik Törnkvist" skrev news:f4r23g$gne$ snipped-for-privacy@news.al.sw.ericsson.se i swnet.teknik.elektronik den to

14 jun 2007 11:34:39a

jag kör med parabol och markbox, vill inte vara utlämmnad åt varken det ena eller det andra.

Reply to
Usenet Rulez