tv i mobil

TV som tjänst till mobilen eller streamad TV till datorn = Inget krav på tv licens eftersom ingendera använder sig av kanalväljare eller markbunden tv signal. Korrekt eller ?

Reply to
Dataspider

Korrekt, ja. Det är för "mottagare som är konstruerad att ta emot markbundna TV-sändningar" man betalar licens, alltså en TV-mottagare med tuner för de vanliga VHF- och UHF-TV-banden för markbundna sändningar.

--
Olof Lagerkvist           sm6xmk
ICQ: 724451                     @ssa.se

Då är det ju bra att man snart kommer att införa "Medieavgift" som går via skattsedeln......

Pelle

Reply to
Pelle

"Pelle" skrev i meddelandet news:euKSd.17939$ snipped-for-privacy@newsb.telia.net...

går

Hoppas du var sarkastisk. Varför ska jag betala medieavgift bara för att det_går_att ta emot SVT via mobilen? Dom ska ju dessutom lägga 6% moms på "skatten". Ännu ett sätt av sossarna att få in mer pengar så dom kan behålla väljarna m.h.a. större bidrag.

/Micke

Reply to
Micke

Micke skrev:

Just därför. Att det går att ta emot.

Reply to
B H

"B H" skrev i meddelandet news:421b8117$ snipped-for-privacy@usenet.ath.cx...

Det är ju inget skäl. Det är ju när jag_utnyttjar_nånting som jag ska betala. Jag ska ju inte tvingas på en produkt som jag inte vill ha. Licenssystemet blev föråldrat i samma sekund som man kunde ta emot andra kanaler än SVT utan att kunna välja bort SVT. Istället för att gå ifrån nuvarande system så sträcker dom det ännu längre åt fel håll. Deras försvar: "Public Service ska nå alla, Public Service har ett ansvar" osv. Lägg all PS i en (1) kanal och finansiera den via skatten istället.

/Micke

Reply to
Micke

| > Just därför. Att det går att ta emot. | | Det är ju inget skäl. Det är ju när jag_utnyttjar_nånting som jag ska | betala. Jag ska ju inte tvingas på en produkt som jag inte vill ha. | Licenssystemet blev föråldrat i samma sekund som man kunde ta emot andra | kanaler än SVT utan att kunna välja bort SVT. Istället för att gå ifrån | nuvarande system så sträcker dom det ännu längre åt fel håll. Deras försvar: | "Public Service ska nå alla, Public Service har ett ansvar" osv. Lägg all PS | i en (1) kanal och finansiera den via skatten istället. |

Det kan du ju tycka, och jag håller med dig om det också, men nu lever vi tyvärr i ett land där det inte spelar någon roll vad man tycker alla gånger. Det går ju en del annat på skattsedeln också, som du betalar för men kanske inte heller utnyttjar, som t.ex äldreomsorg, dagis, skola, sjukvård, polis, brandkår, etc. När det gäller TV-avgiften så är det ju lite som att välja mellan pest och kolera. Alternativet är ju reklam-tv med ett fåtal avbrott emellanåt för ett program eller en film man vill se.

Varför heter det förresten markbundna TV-sändningar? Tolkar man det ordagrant så borde det bara vara kabel-tv. Eller är det för att TV-sändarmasten sitter fast i marken och inte sitter på en satellit?

--
/Danne
d a n (dot) a l t e m y r (at) t e l i a (dot) c o m

Enkelt. Det är för att sändarmasten står på marken och sänder.