Telia berdbandsTV och kabel

Som bekant anv=E4nds bara 4 ledare i RJ45-kontakten, TX+ TX- RX+ och RX-

Nu =E4r fr=E5gan, kabeln som ansluter modemet med digitalmottagaren, =E4r det samma d=E4r eller anv=E4nds n=E5gon eller b=E5da de andra paren?

G=F6re en f=F6rl=E4ngning fr=E5n 3v=E5n med modem samt bion i k=E4llaren, har bara 6 ledare i befintlig kabel. Det fungerar f=F6rst=E5s med vanlig ethernet fr=E5n modemet till k=E4llaren och m=E4tdatorn och 4 ledare.

Ralph

Reply to
Ralph Höglund

Ralph Höglund skrev:

BredbandsTVboxen har en vanlig ethernetanslutning

Demmpa
Reply to
Demmpa

Demmpa skrev:

Tack

OK, d=E5 =E4r det bara att k=F6ra.

Reply to
Ralph Höglund

"Ralph Höglund" skrev i meddelandet news:25dhi.3164$ snipped-for-privacy@newsb.telia.net... Demmpa skrev:

Tack

OK, då är det bara att köra.

Du skulle kunna prova med två såna där kabeldelare som grenar till tom två oanvända paren i kabeln.

/Danne

Reply to
Dan Altemyr

Dan Altemyr skrev:

l tom tv=E5=20

Saken =E4r den att jag har sedan m=E5nga =E5r tillbaka en rulle med sk=E4rmad sexledare, tre tvinnade par, som jag dragit genom v=E4ggar och golv. Vad jag sedan gjort =E4r att ta en kort r=F6d (crossed) kabel, klippt den p=E5 mitten och skarvat p=E5 de fyra ledarna. Paren p=E5 min kabel har vit/gr=F6n samt vit/orange s=E5 det var l=E4tt.

Nu g=E5r tv i bion rent f=F6rbaskat f=F6rtr=E4ffligt!

Telias bredbandstv verkar mycket bra s=E5 l=E5ngt jag nu har sett. N=E5gon enstaka g=E5ng pixlar det n=E5gon sekund d=E5 jag bytt till ny kanal annars inte.

F=F6rv=E5nansv=E4rt bra kvalitet, b=E4ttre =E4n Boxer som jag kunde j=E4mf=F6ra med p=E5 min 80-tums duk.

Dessutom =E4r digitalboxen mycket bra med logiskt placerade knappar, mycket god programinformation genom miniguiden, m=F6jlighet till p=E5minnelse om program p=E5 annan kanal m.m.

Jag =E4r supern=F6jd.

Att sen alla boxar var gratis inkl. ett =E5r =E4r ju inte fy skam det heller.....

Ralph

Reply to
Ralph Höglund