Stängselaggregat

Hej
Jag har ett par TORO stängselaggregat som inte mår bra pga åska. Aggregaten
heter Magnum Super och det sitter ett kretskort i dessa. På detta kort
sitter en krets (troligen pulsgenerator) som jag inte vet vad det är för en
typ. Tillverkaren är ST och benämningen är:
FJ0916CI
F94A9327
Någon som vet vad detta är?

Tack på förhand
Jonny

Re: Stängselaggregat

Ingen aning men ta och kolla trafon efter sprickar och andra spår efter
överslag. Är den synbart påverkad av åskan är det ingen ide att laga.
Innan du lägger mer tid på att leta komponenter menar jag.
Steve

Re: Stängselaggregat

håller med - åskskadad utrustning är alltid vanskliga att få igång igen,
även om man byter det synliga så är det alltid nått skit som inte jobbar
som det skall, och kör man hela vägen så brukar det sluta med att man
nästan bytt allt, inklusive motstånd och kondingar som 'inte borde ha
påverkats' men ändå tydligen har gjor det.

i en del fall inkluderar bytet även själva kretskortet då det ibland
fins kolspår (under lackskit och inne i pertinaxet) och metallånga som
gör att utrustningen inte har samma spänningstålighet eller isolation
som innan skadan...

här är gäller det att ha bra försäkringsskydd...