slump LED

hej !

jag har en teater som en av våra kunder och idag fick jag frågan om jag kan ordna nån slags fusk-fackla dom undrar om det går att lösa med lysdioder.

elektroniken ska monteras i ett 20mm vp-rör.

man kan ju göra detta med en enkel räknare och

3 led'ar. men nu undrar jag om nån av er känner till en enkel slumpkrets med 4 utgångar och variabel hastighet som dessutom klarar av att driva ledar på utgångarna ? helst ska det hela gå på 1,5v

/ magnus

Reply to
Magnus

"Magnus" skrev i meddelandet news:1gn03qt.1dwzt5jfe9qcuN% snipped-for-privacy@telia.com...

Köp en liten IC med radiomottagare, koppla utgången från radiokretsen till lysdioderna och ställ in frekvensen som hör till radio NRJ. Nu kommer du att styra lysdioderna på ett fullständigt oförutsägbart sätt!

/Mats Karlsson

Reply to
Mats Karlsson

Mats Karlsson wrote / skrev:

Det kräver att man finns i Stockholm, Göteborg eller Malmö eftersom det bara är i dom städer som NRJ numera ,sedan ca två månader, sänder i. ;) P)

Eller så ställer man in en annan liknande kanal.

Nja.. med NRJ:s spellista (sveriges kortaste) kommer man nog känna igen något mönster redan efter några minuter :-)

Var det inte NRJ som hade en "slogan" typ:

- Hos oss behöver du inte vänta i flera timmar på din favoritlåt!

??

:-)

Reply to
Johan