Signalstyrkemätare för BOXER

Hej Jag tänkte sätta upp en antenn bakom huset uppe i skogen för att kunna ta emot Boxer/Senda. Finns det nåt bra hjälpmedel för att rikta in antennen ? Vill slippa släpa med mig en tv och en lång skarvsladd.

Reply to
Putte

Ja. Att vara två eller fler personer, en vid antennen och en vid tv:n.

Demmpa
Reply to
Demmpa

De där mätarna är väldigt dyra och är inget man köper annat än om man har antennfirma. Man kan klara sig bra ändå med sunt förnuft. Bra gitterantenn och bra kabel och eventuellt en förstärkare om det inte räckte till med grundutrustningen. Det är det vanliga UHF-bandet som används för Digital-TV. Tips finns på min hemsida