Samsung DVD-spelare, eller kanske alternativa divx-spelare med karaoke?

Jag befinner mig i Thailand nu, och funderar på att köpa en DVD-spelare här. Anledningen är att jag vill ha en spelare med karaokefunktion (mikrofoningång, echo-effekt m.m) och samtidigt klara många skiv- och fil-format (DVD+-R/RW, vcd, svcd, wma, mp3, divx...). Jag har hitat en sån spelare här, en Samsung P548K. Och at den bara kostar knappt 800kr är ju ingen nackdel direkt.

Men det känns lite konstigt at köpa en spelare som knappt verkar existera om man söker på internet. Jag kan bara hitta information om den på samsungs egen websida.

En sak som gör mig lite orolig är också att när jag tittade på VideoHelps DVD-kompatibilitetslista så hittade jag en recention om en Samsung V540 och han hade rät stora problem med frysningar. Recentioner finns på länken nedan. Den modellen tillverkas tydligen inte längre, men tänk om P548K har samma chipset och också kan ha problem. Kan man på något sätt se det i manualerna? 540 respektive 548 är ju ganska nära varandra rent numeriskt. Jag har skrivit till samsung men inte fått svar ännu.

V540 recenssion:

V540 manual:

P548K manual:

Jag letar också efter tips om andra DVD-spelare med samma funktioner som denna P548k. Dvs klarar de flesta format, inkl divx, och har mikrofoningång och karaokefunktioner. För om jag hittar det jag söker i Sverige så köper jag hellre där, om priset är rimligt.

/Jimi

Reply to
Jimi

ICA säljer en DVD med karaoke här för 449:-

Reply to
Dataspider

Kan tilläggas att jag köpte en karaokemikrofon på filippinerna för ett år sedan för ungefär samma peng. En kul grej som består av en microfon med inbyggda karaokelåtar ca 800 st plus plats för ytterligare ett minneskort med 800 låtar, totalt 1500 låtar inbyggt i microfonen. Den har allt som echo, tempo, key, PAL.

Dataspider

och i nyss såg jag på tv att SIBA säljer en DVD med de flesta formaten för 499:- med svensk bytesrätt och garanti. Nå´t att tänka på ...

Dataspider