Radiobutiker på nätet

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så är jag på jakt efter en kortvågsmottagare. Funderar även på att ta amtörradiocert så småningom och har kollat runt en hel del på nätet efter utrustning. En sak som har slagit mig är att i princip samtliga butiker har extremt amatörmässiga och svårnavigerade webbplatser. Inte ens Swedish Radio Supply SRS kan ståta med någon vidare webbshop när det gäller prylar till privatpersoner. Bara en sån sak som att behöva titta i en separat prislista känns ganska förlegat och opraktiskt.

Varför är det så här? Är alla återförsäljare av amatörradioutrustning själva glada amatörer?

Mvh Fredrik Östman

Reply to
Fredrik Östman

Fredrik Östman skrev:

Det kanske inte är helt omöjligt! :-)

Mvh, Ralph Höglund SM6BJJ

Reply to
Ralph Höglund

"Ralph Höglund" skrev i meddelandet news:G5u2f.148078$ snipped-for-privacy@newsc.telia.net...

Efter samtal med en person i branschen har jag förstått att den svenska marknaden är ganska liten och att vår 25 procentiga moms ställer till det en hel del. Tyskland ska visst vara förmånligt och säkert att handla från...

Mvh Fredrik Östman

Reply to
Fredrik Östman