Programverk till tvättmaskin..

Hjälp..

Morsans tvättmaskin har slutat centifugera.. ?

Tror att det är programverket som inte hänger med. Den stannar nämligen innan eller går fort förbi det programmet.. (Kan tänka mig att det drar mest ström genom verket)

Apparaten är en Celectro WD900 Och på programverket står det : type 900 --------- 914/7917

z8FILIMOTORE10-16

Vart kan man köpa ett sådant? Har kontakter på Nedis/order m.m. Tror ni att det är det som är trasigt?

// Micke Mek

Reply to
Micke Mek

Fram med nagelfilen och slipa av kontakterna i programverket, dom är troligen brända eller oxiderade och därför så drar inte centrifugen runt. Det är ett h...ete att komma åt men det funkar efteråt, ett tag i alla fall.

JAnne G

Reply to
Janne G

Men inga tips om vart man kan köpa ny, ifall man inte orkar göra rent kontakterna?

// Micke

Reply to
Mikael Karlsson

Var man kan köpa nytt programverk vet jag inte, men det finns ett mycket hedervärt (av flera skäl) verksamhet i Kristianstad, där man demonterar uttjänta hushållsmaskiner. Delarna de plockar säljs sedan till hugade spekulanter. Det enda felet är att de ogärna skickar prylarna, men man kan väl alltid be snällt om man råkar bo långt därifrån.

/Josef S.

**********************************
Kolräknaren hittar du på:
Reply to
Josef S.

Googlade runt lite... Selectro är egentligen italienska Antonio Merloni under annat namn.

UPO är _också_ Antonio Merloni... (Ett dotterbolag, åtminstone.)

Antonio Merlonis hemsida:

Någon av dessa vägarna borde du kunna hitta ett programverk, tycker jag. :)

--
May all spammers die in horrible pains!
Wanna e-mail me? Well, peter_e is correct, but the rest is obviously bogus...