Pioneerkontakt - någon?

Efter fyra veckor ger jag upp försöket att hitta kontakten/kablaget till min gamla reciever/bilstereo. Det är en tolvpolig kontakt till en Pioneer DEH-345R.

I original kostar den runt 700 spänn i butiken, i piratutförande 400. Men så mycket vill jag inte betala.

Är det någon som har en så ge mig gärna ett pris!

/Ove

Reply to
Ove

En bild med kontakten och en tumstock under gör det lite lättare för oss som inte har en DEH-345R att få kläm på saken :)

Tänkte inte på det... men trodde i lätt genant brist på områdeskunskaper att bara kontakter till DEH345R passade till denna.

Problemet kan möjligen vara löst till viss del. Jag hittade nämligen alldeles nyss på nätet ett diagram på vad varje pinne är till för. Tidigare visste jag inte något lämpligt sökbegrepp. Hittar jag bara tolv tillräckligt små kontaktdon (heter det så tro?) som passar på pinnarna är det bara lite pilljobb som återstår. Och då ligger nog priset på under en och en halv tjuga. :)

/Ove

Reply to
Ove

Tror nog elfa eller välsorterad lokal handlare har sådan. Ser ut som rätt standard AMP/Molex eller likn kontaktdon. För övrigt så är det nog "stift" du menar. Kan lösa problemet. Men riskerar att hoppa ur, med kortslutning etc.

Tänkte samma sak först, men om man kollar noga ser det ut som att vissa av "cellerna" har fasade kanter. Skulle nog själv försöka med lösa stift (typ rör) på kabel och sen krympslang över och förankra allt väl så att det inte kan åka ut. /peterj

Reply to
Peter Justesen

Skulle det något i denna stilen. fast denna har nog raka hörn? Minifit JR tror jag att denna heter.

|%20Overview /peterj

Reply to
Peter Justesen

Kommer bara till startsidan (även att jag har klipp å klistrat!)!

använd t.ex. någon av dessa sidor till att korta ner långa länkar:

Precis vad jag gjorde, det fungerade. Blev 30 kronor. Förankringen är halvdan, men jag tänkte inte röra om något mer därinne. Och fjädringen i stiften var rätt bra.

/Ove

Reply to
Ove

Jo några tecken måste ha förändrats när texterna har passerat olika servrar kanske. Provar igen med ditt tips.

Men Ove verkar ha löst problemet iallafall. :-) /peterj

Reply to
Peter Justesen

Vad konstigt nu blir det fel sökväg igen! Det fungerade ju i går kväll när jag kollade. Nåja, inte så viktigt, men retfullt iallafall. /peterj

Reply to
Peter Justesen