PC strömförbrukning per år ?

Hej.

Jag måste fråga igen, men hur mycket kostar det att ha en dator igång

24/7 per år ?

Antag att det är en vanlig deskrop dator, 300-350watt atx, nyare dator som t.ex P4 eller Athlon, två hårddiskar, en cdrom. Man får lägga på lite till chassifläktar kanske och så ?

Jag läste i "pc för alla" för ett halvår sedan att det skulle kosta något i stil med 1300-2000kr / år ?

Kan detta stämma ?

P.S. Ska försöka hitta tidningen om möjligt.

Reply to
Dennis