Panasonic Video NV-SV120EC

Hej

Jag har en Panasonic Video NV-SV120EC, igår när jag kom hem ca kl 19.30, så hade displayen hängt sig på 22:45, vet ej om det är klockslag eller en felkod, händer inget när man trycker på knapparna. Sen gjorde jag en norsk reset dvs dra ur sladden och stoppa tillbaka den, så var displayen helt svart. Samt så fick jag ingen bild på sat. mottagaren, när jag drog ur scartsladden mellan sat. mottagaren och videon, så fick jag bild på sat. mottagaren. Antennen mellan videon och tvn fungerar dvs det blir bild på tvn, själv funderar jag på om det är nätdelen som har pajat, dock är jag inte så hemma på att laga elektronik prylar :(.

Är det något enkelt fel som man kan lätt åtgärda??

Tack på förhand

Mvh NiXoN

Reply to
NiXoN

Hej Igen

Har nu inskaffat en Service Manual till min video och har kommit fram till vilka komponenter som har gått sönder.

Kondensator:

1st 1200uf 10V

1st 330uf 10v

Diod:

Schottkydiod

31DQ04FC6 (40V 3.3A, är osäker om värdet stämmer, men har googlat fram det)

Spole:

22uf (Har bara panasonics artikelnummer G0A220G00018, hittar den på utländska butiker)

Resistor:

(Har bara panasonics artikelnummer ERJ6GEYJ271V, hittar den på utländska butiker)

Har dock inte hittat någon webbutik i Sverige, som säljer alla dessa komponenter, bara någon av dessa komponenter. Jag vill helst beställa komponenterna ifrån samma butik.

Har ni något förslag på nån webbutik som har dessa komponenter i Sverige?

Tack på förhand

Mvh NiXoN

Reply to
NiXoN

Spolar anges i Henry (H) Alltså 22µH

Ken skrev:

Tack, då fick jag lära mig något nytt :)

Reply to
NiXoN