Oljestänk på bil

Hej

K=F6pte en bil idag. N=E4r jag kom hem tog jag av locket f=F6r oljebeh=E5llaren och gasade lite medan min bror hade sin hand =F6ver oljebeh=E5llaren och d=E5 fick han rej=E4lla oljest=E4nk =F6ver handen.

N=E5gra s=E4ger det =E4r s=E5 med alla bilar medan andra s=E4ger att det bet= yder att bilen har en d=E5lig motor.

Vad g=E4ller?

Reply to
lak03akh

Det är helt klart ett elektronikfel. Jag skulle börja med att byta batteriet.

--
Reply to: crister (at) minister (dot) com

EU-medborgare och V8-partist - "Rör inte mina V8-or".
"Den enda goda miljömuppen är en komposterad miljömupp!"

Det blå laget leder över det röda och Sverige är på rätt väg.

Detta inlägg omfattas av lagen om upphovsrätt, nu för stunden
och fram till 70 år efter min död.
Reply to
Crister Sporrong

Thu, 12 Jun 2008 23:52:55 +0200, Crister Sporrong ba:

Jag tror att det är karburatorn. Karburera ordentligt med någon bra karburatorsprit (grön absint är bäst) och se om inte felet försvinner av sig självt.

Charlie.

--
Cold, adj.:
	When the politicians walk around with their hands in their own

betyder

Jas=E5 var det du som k=F6pte den. :) Den bilmodellen har ingen oljebeh=E5llare. Det var nog locket till strumpburken ni hittade. Varje vecka ska en tunn damnylonstrumpa klippas i sm=E5bitar och stoppas ner i burk-h=E5let. Om man inte g=F6r s=E5 kommer motorn skramla och bl=E5r=F6ka v=E4rre =E4n= ett skenade =E5nglok. I ditt fall s=E5 maskeras bl=E5r=F6ken n=E5got av den = vita r=F6ken om man inte h=E4ller en dosa General i kylaren samtidigt. Kylarlocket ska =F6ppnas snabbt och med riktigt varmk=F6rd bil, eftersom =F6verskottsvattnet d=E5 l=E4ttare kommer ut. H=E5ll handen (din brors) = =F6ver vattenh=E5let n=E4r locket lossas s=E5 undviks st=E4nk. Somliga bil=E4gare g=F6r n=E4stan inget annat =E4n raggar brudar eftersom bilens strumpburk =E4r stor, vilket kr=E4ver mycket damstrumpor, men det =E4r ocks=E5 l=E4ttare att ragga med den typen av bil.=20 Denna strumpjakt =E4r f.=F6. ursprunget till ordet raggsockor.

/Alf

Reply to
Alf.F

Naturligtvis inte. Det är ju solklart att säljaren gjort en fuling och struntat i att byta vinterluften i däcken till sommarluft.

Skämt åsido, om du med "oljebehållare" menar ventilkåpan är det inte så konstigt att det stänker olja ur påfyllningshålet. Kam- axeln/axlarna vispar runt en del.

--
Dr. Hans-Christian Becker
'96 VN750 SM5TLH KG6POK