Nokia 9802

Hej Har fått en nokia 9802 satelit mottagare som har varit med om åska. Direkt på nät-ingången sitter en ytmonterad pryl som inte är vad den varit =) märkt JS09 på kortet. Nån som vet vad det kan va för nått? eller bara att bygla (den sitter i serie med 220v in)??

//Anders

Reply to
Anders

Kan vara 2SA1815-9. Ex JS3 =E4r 2SA1815-3 JS4 =E4r 2SA1815-4 JS5 =E4r 2SA1815-5

JS9 finns inte med men kan nog vara enligt ovan. Allt enligt Jaeger 2001. Janne

Reply to
janne

"janne" skrev i meddelandet news: snipped-for-privacy@g44g2000cwa.googlegroups.com... Kan vara 2SA1815-9. Ex JS3 är 2SA1815-3 JS4 är 2SA1815-4 JS5 är 2SA1815-5

JS9 finns inte med men kan nog vara enligt ovan. Allt enligt Jaeger 2001. Janne

Har byglat den (det var en 2bening sak) Men det är total kortis på nät ingången. Har nån schema service manual till den??

//Anders aon(@)telia(.)com paranteserna ska väck.

Reply to
Anders

Hej Anders. JS09 sitter som ett transientskydd , och ska normalt vara kortsluten , tror jag. I.a.f. lågohmig.

Att bygla den borde funka bra , för ett test. Har du kortis på ingången så måste likriktar-bryggan vara kortsluten. Den består av dioderna DS01-02-03-04.

Infon hämtar jag ur ett scannat schema till Nokia 9800. Klarar din mejl 5MB så kan jag mejla dig det.

/Morgan

Reply to
Morgan

"Morgan" skrev i meddelandet news:Yuhpe.139727$ snipped-for-privacy@newsc.telia.net...

Hej och tack morgan.

Det var 2 av dioderna som var ombildade till byglar. Efter byte så funkar den perfekt.

//Anders

Reply to
Anders