Någon här som använder Joost?

Lite OT men jag chansar eftersom det är rätt mycket teve-frågor här.
Programvara Joost <http://www.joost.com/ lär kunna göra så att man kan
se massor av kanaler på datorn. Det är tydligen gratis. Kruxet är att
man för att ladda ner Joost måste ha en inbjudan från någon som redan
har det.

Därför kastar jag på måfå ut frågan här om någon kan bjuda in mig.

/Ove

Re: Någon här som använder Joost? [Fixat!]

Re: Någon här som använder Joost?

Jo, jag glor lite på sci-fil kanalen. På joost.com kan man invitera sig
själv: http://www.joost.com/presents/gigaom-newteevee /

--
John-Henri Eklund
snipped-for-privacy@swnet.nu

Tack för tipset!

Re: Någon här som använder Joost?

Det verkar inte gå att hitta den sidan via joost's hemsida, jag googlade
jag fram den.

--
John-Henri Eklund
snipped-for-privacy@swnet.nu
Re: Någon här som använder Joost?

Tack för tipset. Tyvärr var det som jag befarade. Trots 24 Mb anslutning (ok
teoretiskt men ganska bra bandbredd i alla fall) och en ganska hyfsad dator
med mycket minne, så blir det mycket ryck och korta hängningar plus att
upplösningen är inget vidare. Undantaget var en snutt om katters liv där
pälsen verkligen var detaljerad, ända tll katten gjorde en snabb rörelse och
allt blurrades till. Givet att det är en beta får man ju vara lite
avvaktande, men jag är inte så hoppfull att just dessa saker blir bättre när
man kör på för fullt. Men detta är väl å andra sidan precis vad man har att
förvänta sig av internetbaserad TV, att tro att någon skall kunna levererara
störningsfri tv (även om den är direktsänd) känns ganska långt borta. Det
positiva var ju annars att det känns fräscht och att det är ett attraktivt
sätt att erbjuda lagliga sändningar. Jag hoppas Joost lyckas, men är rädd
för att som vanligt så får Sverige samma begränsning pga av upphovsrätt som
alltid, dvs det mest intressanta materialet spärras. Reklamnivån var helt
acceptabel i det jag sågunder en dryg timme. Byten mellan olika program och
kanaler mycket smidig. Skall bli intressant att följa hur det går,

Martin

Re: Någon här som använder Joost?
Det ryckte som attan för mig också de första tio minuterna. Men sen
stabiliserades kvaliteten (trots 5 Mb anslutning, 512 i minne och fyra
år gammal dator). Rätt så kul är det i alla fall och säkert bättre när
man väl hittat någon tilltalande kanal. (och lärt sig gränssnittet lite
bättre..)

Re: Någon här som använder Joost?

Jag har 8mbit och haft Joost i snart tre månader. Det är helt beroende
på filmklipp snarare än bandbredd. Det laggar inte här iaf.
Däremot är en del program i extremt låg upplösning (=pixel som
legobitar)Kolla in Guinees världsrekord, den är skaplig i upplösning,
mucket av musiken likaså.

Re: Någon här som använder Joost?

Kom för snart en vecka sedan. Innan dess var det bara friends invite.

Re: Någon här som använder Joost?

Jag la om mitt windows. Så jag ska ominstallera det först. Men jag
behöver en mailadress. Du får väl skriva isär den så ingen "spamrobot"
får tag i den. Beroende på när du lägger din mailadress här så kan jag
fixa det

Re: Någon här som använder Joost?

Fick tips av Henri ovan och det funkade på två sekunder (efter några
dagars misslyckade försök att hitta nån vänlig själ). Tack ändå!
Även på Joosts egen hemsida står det att man måste hitta någon som redan
är användare för att själv få en chans at testa. Men det behövde man
tydligen inte. Hm för det.

Re: Någon här som använder Joost?

vde man20%
Det E4%r vE4%l nE5%gon form av beta testning just nu. Blir inte helt fF6%rv=
E5%nad20%
om det senare kommar att kosta pengar.
Dessutom tillkommer upphovsrE4%ttsfrE5%gorna. C4%r detta inte lF6%st lE4%r =
det bli20%
en katt&rE5%tta lek med mydigheterna i framtiden.

Re: Någon här som använder Joost?

Om jag förstått det hela rätt så skall Joostanvändningen fortsätta vara
gratis, samt att upphovsfrågorna redan initialt är lösta eftersom det är
program/filmbolagen som själva står för innehållet.

--
John-Henri Eklund
snipped-for-privacy@swnet.nu
Re: Någon här som använder Joost?
On Wed, 6 Jun 2007 15:08:47 +0200, "John-Henri Eklund"

Var fick du det ifrån?

Re: Någon här som använder Joost?

Det ska bli en betaltjänst. Under betan så är det enl. bedömmare mer
"grabbigt" än det blir när man får betala för det.

Site Timeline