Ljudet på TV4

Har TV4 slutat att sända ljudet i stereo ?

Jag tar emot TV1 och TV2 från samma sändare (Hörby) och de sänds i stereo. Det var såhär igår också, har märkt detta tidigare också. Har testat att ta emot från Helsingborg sändaren men bilden är dålig så det är kanske inte så konstigt om jag inte får in nicam ljudet därifrån. Samtliga danska kanalerna tar jag emot i stereo men TV4 har lagt av. (Den andre TV säger samma sak)

Någon annan som märkt något ? (Inte ens prologic fungera på filmerna längre)

Danne

Reply to
Danne S

Jag tar emot SVT1, SVT2 och TV4 i stereo (Emmaboda-sändarna).

Det är inte säkert att sändarna för SVT och TV4 sitter på samma mast även att det är samma stad som dom sänds ifrån. TV4 har inte samma backuppsystem vad det gäller strömförsörjning som SVT har.

Titta runt på teracom.se å se om det står vart man ska vända sig om man har frågor ang. utsändning av SVT och TV4.

Demmpa
Reply to
Demmpa