Krets för inspelning från fast telefon???

Efter att ha blivit lurad/bedragen i div. tel.överenskommelser vill jag kunna spela in mina tel.samtal när jag bedömmer att det kan bli nödvändigt med lite bevis.

Söker alltså en enkel krets, helst utan externmatning, att koppla in mellan telefonlinjen och datorns linjeingång. Kretsen skall kunna vara inkopplad kontinuerligt, så datorn skall hålla när det ringer. Ev. åska är omhändertagen redan, den delen har dock ännu inte behövt visa vad den kan.

Har några gamla telefoner liggande, de skulle kunna vara utgångsmaterial.

Förslag emottages tacksamt!

Thomas

Reply to
Thomas Lindberg

Thomas Lindberg skrev:

v=E4ndigt

mellan

la n=E4r

=F6vt visa

ial.

Hej Tomas,

kolla i tr=E5den "Spela in telefonsamtal" i denna grupp. D=E4r fick jag tips - och ritning - p=E5 en enkel krets fr=E5n H=E5kan Olsson (24 nov). Hoppas l=E4nken fungerar fortfarande.

D=E4r fanns visst ocks=E5 tips om automatiska inspelningar av telefonsamtal. Kort tr=E5d!

Ha det

Ove

Reply to
ove

"Thomas Lindberg" skrev i meddelandet news:GHdlf.151890$ snipped-for-privacy@newsc.telia.net...

mellan

när

Ett alternativ kan vara att köpa

Den har möjlighet att spela in samtalen direkt. Dessutom har den lite andra roliga funktioner. /Morgan

Reply to
Morgan

Thomas Lindberg skrev:

Hej Tomas,

kolla i tråden "Spela in telefonsamtal" i denna grupp. Där fick jag tips - och ritning - på en enkel krets från Håkan Olsson (24 nov). Hoppas länken fungerar fortfarande.

Där fanns visst också tips om automatiska inspelningar av telefonsamtal. Kort tråd!

Ha det

Ove

Tyvärr har Håkan O. stängt länken

men annars verkar det vara precis vad jag letar efter. Kan någon maila skissen/schemat?

Thomas

Reply to
Thomas Lindberg

Thomas Lindberg skrev:

/tele.htm

Jag har skickat en kopia till dig.

/Ove

Reply to
ove

Thomas Lindberg skrev:

ag

=F6dv=E4ndigt

/tele.htm

Fick du mitt mail med ritningen eller var det fel adress?

/Ove

Reply to
ove

Detta kan nog vara en bra pryl att ha i bra-att-ha-lådan. Du kan inte tänka dig att lägga ut ritningen här? Eller maila den till mig också? Min mail fungerar.

--

/Anders
Reply to