Hur löda XLR-kontakt?

Hmm, det här var mer att tänka på än jag trodde. Nu har jag skrivit ett mail till tillverkaren i New York och ställt frågan hur den ska kopplas. Då ska det väl bli rätt...

Tack för engagemanget!

Reply to
/Ove

du

Uppsala

behövs

utgångssteg.

Har du någon du kan låna en lämplig linebox av och prova med? Annars finns det hyfsade till skapliga priser.

JT

Reply to
JerryT

Nej tyvärr, men jag fick just svar från tillverkaren. Nämligen detta:

"Thanks for your inquiry. The XLR Output is always "padded down" to mic level, since most boards you'd plug into would route the signal through a mic pre to boost it back up, anyway. You have a few options...

You can try cranking the Level way up, and I'd suggest defeating the speaker by plugging a cable or dummy plug into the Ext. Speaker Output (so you can monitor what you're recording without it being too loud "in the room").

Or, you can use the Effect Send Output instead of the XLR Out...it has a hotter signal."

Så då är standarddragningen rätt iaf då. Och Effect Send-förslaget låter ju också lovande.

Och ovanpå detta lärde jag mig i går kväll att man kan plugga in gitarren ren i datorn och använda mjukvaruförstärkarsimulatorer för att få önskat ljud när man gör hårddiskinspelningar. Och då är det väl kul nästan jämt. Enda kvarstående problemet är att jag måste göra matlådan innan jag kan testa... :)

Reply to
/Ove

Ken, nu är det hela löst. Se mitt svar till JerryT en bit ned i tråden. /Ove

Reply to
/Ove