Hur koppla ihop tv/video/satellit/dvd?

Finns det något sätt som är bättre än alla andra.......att koppla ihop tv/video/satellitmottagaren och dvd-spelaren? Man vill ju helst slippa det här knappandet med "AV1, AV2 osv. Funkar det t.ex. bättre med "enkelriktade" scartkablar från dvd till tv? Är det någon som har ett bra tips så vore det intressant att höra. Jag tror att det är fler än jag som har problem med detta.....? Mvh Janne

Reply to
JT

Ta en PC, sätt i dom kort som behövs. Styr pc'n med lämlig fjärrkontroll.. eller pda.

JT wrote / skrev:

Det finns automatiska scart-växlarboxar. t.ex. art.nr 37-073 hos kjell & co. Den ska styras av den signal som gör att tv:n hamnar på videokanalen när man t.ex. startar avspelningen av videoband.

Demmpa
Reply to
Demmpa

Andra idéer? med befintliga scart-kablar........?

"Demmpa" skrev i meddelandet news: snipped-for-privacy@uni-berlin.de...

Reply to
JT

Jag har kopplat dvd och datorns tvut genom videons kompositingångar. Nackdelen är förstås att det inte går att få RGB alt SVIDEO

Reply to
UP