Hitta kretsar

Hejsan alla!

Jag söker för tillfället efter två stycken kretsar.

En dubbel op (tar med fabrikat) ; TLC 277P

Sedan någon special diff förstärkare: INA 114P

Tips på sidor där man kan hitta ersättningskretsar och leta kretsar /halvledare som Elfa inte har?

VH/ Johan Olofsson

Reply to
Johan Olofsson

Vet inte om det är nått sånt här du är ute efter?

Finns säkert bättre, detta är en gammal länk jag sparade undan för längesen, som tydligen fortfarande funkar...

--
May all spammers die in horrible pains!
Wanna e-mail me? Well, peter_e is correct, but the rest is obviously bogus...

viktigaste processen när man letare ersättare, är att granska datablanden för dom gamla kretsarna - och då menar jag i detalj, inte något jäkla snabbgenomläsning - varenda värde du får fram här skall behandlas som PIN-koden till din lönekonto...

Sedan letar man efter kretsar som har ungefär samma värden och med kännedom hur kretsen används (titta i schema) så kan man bedömma var kan kan göra kompromisser eller ersätta med kretsar av bättre prestanda utan bieffekter.

(tex slowrate ut på en komparator, impedans på ingångarna, brus, bandbredd, drivegenskaper, CMRR, offsetspänning/ström på ingångar osv. )

I dom flesta fallen så sitte OP-amparna i ganska simpla kopplingar där mindre avvikelse på OP-ampen inte har någon som helst betydels för funktionen - dock bör man inte byta till en /¤! - ehh.

741-ekvivalent på en mic-ingångssteg om du fortfarande vill ha lågt brus...

Torbjörn Ekström

Tackar för era tips, de där siten var guld, hittade ena kretsen och förhoppningsvis har jag hittat den andre snart.

Just i de här kopplingarna är det höga krav på brus, cmmr, mfl. Rakt igenom ska en signal förstärkas 7800 ggr. Med mycket låga insignaler.

Så jag tar helst orginal. Verkar som det inte komer vara några problem som tur är.

VH/ Johan Olofsson

Reply to
Johan Olofsson

" CMRR " ska det naturligtvis vara. Ursäkta. Dumt tagentbord.

/ Johan Olofsson

Reply to
Johan Olofsson

Precis som mitt tangentbord :-)

jo, tangeterna byter plats ibland bara för att jäklas...

Torbjörn Ekström

Du misstänker rätt.

Den här konstruktionen är från 2003-05, så mycket bör det inte ha hänt.

Värt att ha i åtanke, usch ja mixrar, när Elfa restnoterar en OP då vet man att någon varit i farten med att bygga _en_ mixer. =)

VH/ Johan Olofsson

Reply to
Johan Olofsson