GSM-jammer

Finns det någon här som kan tipsa mig om ritning till en jammer att störa ut mobiltelefoner med i den närmaste omgivningen. Till alla er som tycker att detta är fel och olagligt vill jag säga att vi håller på att förstöra våra liv med mobiltelefonerna. Det går ej att genomföra en middag, älskog eller teaterföreställning utan störning och mycket av den tid som sparas med telefonen går åt till att vänta på din samtalspartner som i stället talar i mobiltelefonen.

Reply to
HC

"HC" skrev i meddelandet news:JkiMe.144271$ snipped-for-privacy@newsc.telia.net...

Hur kan du vara säker på att du bara stör ut "rätt" telefoner? Vågar du ta risken att din telefonstörapparat hindrar någon utanför teatersalongen (eller på gatan) att ringa 112??

Vore det inte enklare att bara be henne (honom?) stänga av mobilen under älskogsakten?

/johan

Reply to
Johan Olofsson

"Johan Olofsson" skrev i meddelandet news:yziMe.144273$ snipped-for-privacy@newsc.telia.net...

Det är inte alltid så lätt. Men där jag bor är det 100 m till närmaste granne och 50 m till allmän väg så med lämplig utrustning behöver jag ej störa någon oavsiktligt. Dessutom vet vi som har mobiltelefoner att det finns något som heter radioskugga. Hamnar man i sådan flyttar man sig några meter och kan utan problem larma polis och ambulans. Det kommer att fungera i detta sammanhang också. I värsta fall finns det också telefoner som sitter fast i väggen här och där med en tråd. HC

Reply to
HC

Låter som du har en bit till närmsta mobilmast också, och i så fall skulle ett lagligt alternativ kunna vara att skapa en egen radioskugga inomhus. Byt till Al-fasad och plåttak och se till att du jordar ordentligt så tystnar nog telefonen annat än närmast fönstren.

/Anders

--
 -- Of course I'm crazy, but that doesn't mean I'm wrong.
Anders Hammarquist                                  | iko@cd.chalmers.se
G|teborg, Sweden.           RADIO: SM6XMM and N2JGL | Mob: +46 707 27 86 87
Reply to
Anders Hammarquist

"Anders Hammarquist" wrote in message news:ddt2u5$h1g$ snipped-for-privacy@eol.dd.chalmers.se... | In article , | HC wrote: | > Men där jag bor är det 100 m till närmaste | >granne och 50 m till allmän väg så med lämplig utrustning behöver jag ej | >störa någon oavsiktligt. Dessutom vet vi som har mobiltelefoner att det | >finns något som heter radioskugga. | | Låter som du har en bit till närmsta mobilmast också, och i så fall | skulle ett lagligt alternativ kunna vara att skapa en egen radioskugga | inomhus. Byt till Al-fasad och plåttak och se till att du jordar | ordentligt så tystnar nog telefonen annat än närmast fönstren. | Man kan guldplätera fönsterglasen också, så får dom en cool gulbrun toning, precis som på kaknästornet. Även X2000-vagnarna har nån liknande metallbeläggning på fönstren, så SJ har fått bygga in repeterantenner i vagnarna. Spänna upp hönsnät framför fönstren borde också fungera.

--
/Danne
d a n (dot) a l t e m y r (at) t e l i a (dot) c o m

Sant. Jag tror det finns 3-glasfönster med någon metallbeläggning, så det är bara att byta fönster också.

;-)

/Anders

--
> [...]
G|teborg, Sweden.           RADIO: SM6XMM and N2JGL | Mob: +46 707 27 86 87

Hönsnät har för stora maskor. Mindre än halva våglängden får ses som ett absolut minimum. Mao insektsnät kan fungera :)

Våglängden är 16,7 cm vid 1800 MHz. Hälften är då alltså ca 8 cm, borde inte helt vanligt kycklingnät inköpt på Granngården fungera? Jag har iaf erfarenhet av att det fungerar som "parabolplåt" vid 1290 MHz, men det skiljer ju naturligtvis någon cm i våglängd.

--
Olof Lagerkvist
ICQ: 724451

Såna fönster har jag förmodligen. Det är stört omöjligt att få parabolen att funka i mitt vardagsrumsfönster. Hemma hos mina föräldrar gick det däremot fint...

Fredrik Östman

Reply to
Fredrik Östman

Fast det är ju klart, ser man att grannen håller på att spika upp ett sådant nät framför sovrumsfönstret, så vet man ju vad han tänker göra ;-)

--

Anders Hammarquist skrev:

Al-fasad, ligger det i Irak?

Reply to