Grundig tv halv bild

Har fått i uppgift att kolla på en av farsans tv apparater en Grundig 28" från ca 1995.

Typbetäckningen är ST 70-750/9 TOP jag vet ej ej chassinummer....

Felet började med att det blev ett förvrängt ljust fält i övre delen av bilden ca 5 cm eller nåt.....sen försvann bilden på halva rutan (övre delen) resten av bilden ser normal ut

vore mycket tacksam för hjälp om det är enkelt att laga annars får den ju gå på tippen ....känns lite onödigt

Pelle

Reply to
Pelle

Du har fel på din Microsoft Outlook Express 6. Den skriver dubbla mellanslag och ibland tredubbla mellanslag mellan alla orden. Dessutom många punkter efter varandra. Byt till ett bättre program eftersom den inte klarar svenska språket.

^^

Ken, uppsök genast läkare! Du verkar ha den underliga sjukdomen som gör att man måste svara på dåligt formatterade inlägg och skylla dem på en newsläsare.

Reply to
Anders

Inlägget är dåligt formaterat.

Det verkar vara nåt som går här i s.t.e. En antibiotikakur kanske gör susen?

Reply to
Anders

Kasst dell laptop tangentbord min lille vän.....eller så är jag krasslig på att använda det......i vilket fall är du en gnällmåns............:)

Pelle

Reply to
Pelle

"formatterade" stavas formaterade på svenska.

"Anders" skrev i meddelandet news:42505d9f snipped-for-privacy@newsgate.x-privat.org...

Eller Antabus kanske?

Pepe

Reply to
Pepe

Då är det IC430 TDA8350Q somska dra ut bilden i verikalled.

Byt den , och samtidigt kondens. C433 22u/63V. Skulle tro att dettta löser problemet.

Lycka till. /Morgan

Reply to
Morgan

"Morgan" skrev i meddelandet news:OWb4e.21258$ snipped-for-privacy@newsb.telia.net...

Tackar så mycket Morgan, jag hör av mej ang resultat.

Pelle

Reply to
Pelle

Troligen fel på/vid vertikal IC´n. Testa med att löda om den annars föreslår jag ett byte av vertikal IC´n TDA8350Q. Om det nu sitter denna typ av IC i denna apparat. Vad har du för CUC nummer på TV´n?

Hälsningar/Bo

Reply to
Bo

Och jag antar att min felstavning beror på min newsläsare?

Reply to
Anders

Bara om du körde stavningskontrollen :-)